Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Agros Nova: Nadal zamierzamy rozwijać się w kategorii SNN

  • Autor: Magda Brzózka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 08-04-2013, 13:47
Prezes Agros Nova: Nadal zamierzamy rozwijać się w kategorii SNN
Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova

- Planujemy rozwijać się w kategorii soków, napojów i nektarów, bardzo szczegółowo przyglądamy się okazjom, które na tym rynku się pojawiają. Jeśli chodzi o całą kategorię SNN to 2011 r. był brutalnym rokiem spadku wartości i konsumpcji, 2012 r. pozwolił na odbicie, więc 2013 r. nie powinien być negatywny - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Marek Sypek, prezes grupy Agros Nova.

Zdaniem Marka Sypka, prezes Grupy Agros Novej, 2011 r. był fatalny jeśli chodzi o sytuację na rynku cukru i owoców, co przełożyło się na wysokie koszty wytworzenia soków, napojów i nektarów i słabą rentowność producentów.

- 2012 r. nie był lepszy, bo ceny cukru nadal były wywindowane przez politykę UE, rządu czy też przez politykę cenową kilku producentów. Z kolei ceny niektórych owoców podrożały jeszcze bardziej niż w 2011 r. Jakby uśrednić ceny owoców z 2011 i 2012 r. to okaże się, że wzrosły one dwucyfrowo dwa lata z rzędu, co dla producentów było negatywne, zwłaszcza, że nie można było tych podwyżek przełożyć na konsumenta, bo on by tego nie zaakceptował psychologicznie. Nie mówiąc o sieciach, które walczą w obecnych czasach o każdy grosz, co oczywiście przekłada się na rentowność biznesu - dodaje Marek Sypek.

Jaki będzie 2013? - Widziałem już tak wiele różnych prognoz, że trudno gdybać, mam nadzieję, że konsumpcja będzie w tym roku w najgorszym przypadku stabilna a może nawet będzie rosła jednocyfrowo. Z pewnością nie ma co liczyć na dwucyfrowe wzrosty.

A co z segmentem napojów energetyzujących? Z różnych badań wynika, że polscy konsumenci najchętniej sięgają po produkty no name z dyskontów niż markowe produkty?

- Demon nie jest produktem drogim, kosztuje ok. 1,79 więc jego rotacja jest poprawna. Nie zamierzamy rywalizować z Redbullem czy Tigerem. Nie planujemy poszerzać brandu i kategorii. To dodatkowy segment działalności a nie core biznes - zapewniaprezes.

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • technolog 08-04-2013, 18:06:
Wejście w segment wody wymaga wielu inwestycji i to na bardzo dużym poziomie - same maszyny to już pokaźny kapitał, zauważ że Agros nie ma nic w plastiku, bo nie ma maszyn.
Poza tym segment wody jest strasznie napompowany ciężko byłoby im przebić się z czymś nowym - patrz ten nieszczęsny Demon, nigdzie go nie ma...
  • Robert 08-04-2013, 16:37:
Oj Panie Marku w dalszym ciągu Pan popełnia te same błędy i nie idzie Pan w kierunku w którym Pan powinien pójść zostając prezesem prawie 3 lata temu, w kierunku w którym podąża rynek i konsument czyli WODA w czystej postaci oraz nowe produkty ale zupełnie nowe a nie podgrzewane kotlety typu napój energetyczny i to jeszcze demon !

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 610) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH