Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ambry: Liczymy na dalszy wzrost sprzedaży naszych marek

  • Autor: portalspozywczy.pl
  • Data: 18-05-2010, 14:51
Prezes Ambry: Liczymy na dalszy wzrost sprzedaży naszych marek

- Jesteśmy zadowoleni z poprawy wyników. 20 mln zł zysku dobrze rokuje również dla wyniku na koniec roku obrotowego - podsumowuje trzy pierwsze kwartały prezes Grupy Ambra, Robert Ogór. Spółka zwiększyła zysk netto do 20,2 mln zł, a zysk operacyjny do 42,9 mln zł, czyli o 58 proc. To najlepszy wynik po trzech kwartałach w historii firmy.

Zysk netto Grupy AMBRA po trzech kwartałach osiągnął 20,2 mln zł i wzrósł o 38 proc., natomiast zysk operacyjny wyniósł 42,9 mln zł, co stanowi wzrost o 58 proc.

W trzecim kwartale - najsłabszym dla Grupy ze względu na sezonowość sprzedaży win - udało się zminimalizować występującą sezonowo stratę netto do poziomu 3,1 mln zł. Na poziomie operacyjnym Grupa AMBRA zakończyła ten kwartał zyskiem w wys. 0,8 mln zł. Rok temu kwartalna strata netto wyniosła 8,0 mln zł, a strata operacyjna 4,6 mln zł.

Na najważniejszym dla Grupy Ambra rynku polskim sprzedaż w trzecim kwartale wrosła o 9 proc. Wzrost ten nie zrekompensował w pełni niŜszej sprzedaży na rynkach zagranicznych, gdzie w odróżnieniu od Polski nastąpił spadek konsumpcji spowodowany kryzysem gospodarczym. Mimo niekorzystnej sytuacji na rynkach zagranicznych Grupa AMBRA również tam poprawiła marże i zyski koncentrując się na najbardziej rentownych asortymentach i optymalizując koszty.

Głównym motorem poprawy wyników Grupy AMBRA był podobnie jak w poprzednich kwartałach dynamiczny wzrost zysku operacyjnego, który osiągnął poziom 42,9 mln zł i wzrósł o 58 proc. Tak znacząca poprawa wyniku operacyjnego była efektem nie tylko wzrostu przychodów i marż. W trzech pierwszych kwartałach roku 2009/2010 Grupa AMBRA zmniejszyła również koszty operacyjne o 7 mln zł.

- W dalszym ciągu optymalizujemy koszty produkcji i administracji. Naszą największą szansę na poprawę wyników w przyszłości
widzimy jednak przede wszystkim we wzroście sprzedaży naszych marek - zwłaszcza na najbardziej perspektywicznym rynku wina w Polsce - podkreśla Robert Ogór.

Grupa AMBRA, lider polskiego rynku wina zamierza dalej inwestować w rozwój na tym rynku. W styczniu 2010 r. przejęła sieć sprzedaży wysokogatunkowych nalewek pod marką „Nalewki i Inne" w celu połączenia z utworzoną wcześniej siecią sklepów winiarskich Grupy.
Ambra planuje również wraz z partnerem z branży IT inwestować w internetową platformę sprzedaży win.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 347) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH