Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ambry: Nasze udziały w rynku wina mogą wzrosnąć do 30 proc.

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 06-09-2011, 16:54
Prezes Ambry: Nasze udziały w rynku wina mogą wzrosnąć do 30 proc.

Dystrybutor alkoholi Ambra planuje dalszą ekspansję na rynku polskim, zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje w segmencie dystrybucji. - Nie wykluczamy, że dokonamy akwizycji w tym roku, choć na razie nie mamy konkretnego podmiotu na oku - mówi Robert Ogór, prezes Ambry w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl. I dodaje, że Ambra może dalej powiększać udziały w polskim rynku win, nawet do 30 proc.

Jesteśmy po wynikach za rok obrotowy 2010/2011. Jak Pan oceniłby ten miniony rok?

Można powiedzieć, że dzisiejsze wyniki i ostatni rok, bardzo udany, zostały przygotowane przez trwającą przez poprzednie trzy lata pracę nad wzmocnieniem kondycji biznesu. Teraz zaczynamy zbierać tego owoce nie tylko na poziomie poprawy wyników. Jednocześnie przygotowaliśmy się do ekspansji. Nikt nie przeprowadza restrukturyzacji aby się okopać, ale po to by na bazie dobrej kondycji finansowej, dobrych marż, dobrze poukładanego portfela przystąpić do zdobywania rynku. Wtedy, wraz z przychodami rosną odpowiednio zyski.

Proszę powiedzieć więcej na temat planów ekspansji.

Przede wszystkim myślimy o rynku polskim. Mówiąc o ekspansji mam na myśli takie rozwijanie, inwestowanie i wspieranie naszej oferty rynkowej, by atrakcyjność naszych marek i skuteczność naszej pracy na rynku rosła na tle konkurencji.

Na rynku polskim mamy nadal duże potencjały, pomimo tego, że już jesteśmy liderem - bez mała co czwarta butelka wina konsumowana w Polsce pochodzi od naszej grupy - i teoretycznie jest nam najtrudniej. Pomoże nam to, że w Polsce konsumpcja wina się rozwija i spodziewamy się, że nadal będzie się rozwijać.

Będziemy nadal inwestować, zarówno w nasze główne marki jak Cin Cin, Dorato, Piccolo, El Sol, ale będziemy również rozwijać kanały dystrybucji, choćby zwiększać i tak wysokie udziały sprzedaży w segmencie tzw. fine wines, do gastronomii i sprzedaży detalicznej.

Pozsiadamy już największą sieć sprzedaży detalicznej pod marką Centrum Wina. Tutaj nasza pozycja daleka jest od wyczerpania potencjałów. Ten rynek jest jeszcze przed nami, dopiero zaczyna się budować.

Udało nam się osiągnąć cel, by pozycję lidera uzyskać we wszystkich kategoriach. To jest dla nas ważne, aby nasza pozycja nie była oparta ja jednym fundamencie.

Do jakiego poziomu Ambra może jeszcze zwiększyć udziały rynkowe?

Wydaje nam się, że możemy jeszcze naszą pozycję poprawić o około 5 proc., do około 30 proc. udziałów w rynku. Wydaje nam się że na tle innych kategorii, nie jest to nadmiernym udziałem. Nawet gdybyśmy posiadali 30-procentowy udział, to nadal jesteśmy na rynku rozproszonym.
W jaki sposób spółka chciałaby osiągnąć ten cel?

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 928) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.