Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Ambry: W tym roku nie wykluczamy przejęć

  • Autor: Łukasz Rawa, portalspozywczy.pl
  • Data: 24-04-2012, 08:12
Prezes Ambry: W tym roku nie wykluczamy przejęć
Robert Ogór, prezes spółki Ambra

Jako lider jesteśmy naturalnym uczestnikiem procesu konsolidacji rynku. Nie wykluczamy przejęć w ciągu najbliższych 12 miesięcy - mówi w wywiadzie dla serwisu portalspozywczy.pl Robert Ogór, prezes spółki Ambra.

- Jakie są plany Ambry na 2012 r.?

- W ostatnich dwóch latach nabyliśmy dwie marki wiodące w swoich kategoriach: El Sol na rynku win stołowych oraz Pliska na rynku brandy. Rok 2012 stoi dla nas pod znakiem dynamicznego wzrostu organicznego opartego na wykorzystaniu dużych potencjałów rozwoju naszych marek - szczególnie tych nowych: El Sol, Pliska i Fiore, czyli wino musujące z sokiem, ale także Cin&Cin. Są to marki z nadal dużymi rezerwami i potencjałem ekspansji. Z drugiej strony polski rynek wina, w porównaniu do innych branż, jest nadal bardzo rozdrobniony i będzie się konsolidował.

- Myśli Pan o akwizycjach?

- Jako lider jesteśmy naturalnym uczestnikiem procesu konsolidacji rynku - nie wykluczamy przejęć w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

- W ciągu ostatnich pięciu lat polski rynek wina zwiększył swą wartość o ponad 500 mln zł. Jak kształtować będzie się wartość rynku wina w tym roku?

- Na rok 2012 przyjmujemy wzrost rynku na poziomie ok. 5 proc.

- Jak to może wyglądać na przestrzeni kolejnych 5 lat?

- Przy założeniu wzrostu gospodarczego, rynek wina w Polsce średnioterminowo może rosnąć w skali 10 proc. rocznie.

- Jak szacuje Pan szanse rozwoju poszczególnych kanałów dystrybucji wina?

- Prognozujemy dalszy wzrost sprzedaży handlu nowoczesnego tzn. sieciowego, zwłaszcza międzynarodowego. Sprzedaż będzie rosła również w sklepach specjalistycznych oraz w internecie - jednak scenariusz rozwoju będzie tutaj przebiegał analogicznie jak w handlu spożywczym: walkę o klienta wygra wiodąca, nowoczesna sieć o dużym zasięgu działania i powiązana z internetem. Dlatego naszą sieć sklepów Centrum Wina rozwijamy według standardów handlu nowoczesnego. Podobnie dzieje się to w innych krajach europejskich.

- Jak będą kształtować się ceny?

- We wszystkich krajach północy, również w Polsce, wino jest najbardziej aspiracyjną kategorią alkoholową a jego spożycie silnie wpisane jest w główne trendy wzrostu i awansu społecznego: wyższe dochody, poziom wykształcenia, nowoczesne postawy konsumpcyjne. Konsumenci przechodzą od wódki i piwa do wina, a tutaj od win tańszych do droższych. Dlatego w ostatnich dziesięciu latach średnia cena sprzedaży wina w Polsce stale rosła. Również w ostatnim roku pomimo dynamicznego wzrostu udziału dyskonterów w rozwoju kategorii. Konsument nie poszukuje w winie taniego alkoholu, lecz chce się z winem niejako społecznie rozwijać. To daje naszemu rynkowi silny potencjał dalszego wzrostu wartości.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

AMBAmbra SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH