Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Belvedere nt. marki Sobieski: Myślimy o sprzedaży niektórych brandów. Fabryki nie są na sprzedaż

  • Autor: Paulina Bełżecka, www.portalspozywczy.pl
  • Data: 29-02-2012, 12:51
Prezes Belvedere nt. marki Sobieski: Myślimy o sprzedaży niektórych brandów. Fabryki nie są na sprzedaż
Na zdj. Krzysztof Tryliński, prezes Grupy Belvedere

Prezes Grupy Belvedere Krzysztof Tryliński nie chce komentować informacji, że spółka może sprzedać markę Sobieski. Potwierdza jednak, że grupa zamierza sprzedawać swoje aktywa, aby spłacić zadłużenie. Będą to raczej marki, a nie zakłady produkcyjne.

Przypomnijmy, iż francuski dziennik „Les Echos" poinformował, że grupa może sprzedać swoją markę wódki Sobieski w celu zmniejszenia zadłużenia. Według gazety, spółka rozesłała już pierwsze dokumenty do potencjalnych kupców, a kilku zainteresowanych - przedsiębiorstw i funduszy - podpisało już umowy o zachowaniu poufności i w najbliższym czasie ma przystąpić do badań. Według gazety, Belvedere liczy, że dzięki sprzedaży marki Sobieski pozyska kilkaset milionów euro.

- Nie potwierdzam i nie zaprzeczam. To są spekulacje, a ja komentuję fakty. Toczą się rozmowy w jakiś sprawach i jak pojawią się konkrety, to o tym poinformujemy - mówi Krzysztof Tryliński w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Prezes potwierdza jednak, że Grupa Belvedere rozważa sprzedaż niektórych swoich marek. - Myślimy, by sprzedać pewne aktywa, aby zapłacić zadłużenie, które jest bardzo duże. Jest to ponad 500 mln euro i żadna spółka tego nie udźwignie. Dlatego lepiej sprzedać aktywa nawet ważne dla spółki i potem budować nowe - mówi Krzysztof Tryliński.

- Inne firmy marki kupują, natomiast my je budujemy. Przykład Krupnika pokazuje, że jesteśmy budowniczymi marek, potrafimy to robić. Także marka Sobieski - to my zbudowaliśmy tę markę od zera, zaczęliśmy ją produkować w 1998 roku czyli 13-14 lat temu, a obecnie jest to szósta marka na świecie - dodaje prezes.

Podkreśla, że spółka nie zamierza sprzedawać zakładów produkcyjnych ani sieci dystrybucyjnej. - To jest nasza największa wartość - ludzie. Dzięki przykładowi Krupnika widzimy, że jeśli ma się dobre fabryki i najlepszych handlowców, a my takich mamy, to zbudowanie nowej marki jest tylko kwestią pomysłu i marketingu - mówi prezes Grupy Belvedere.

- Na pewno będziemy jakieś marki sprzedawać, ale na teraz jest za wcześnie by jeszcze o tym mówić i wywoływać szum informacyjny i niepokój - dodaje.

Przeczytaj także:

Marka wódki Sobieski jest na sprzedaż?

Belvedere chce pozyskać środki na spłatę zadłużenia ze sprzedaży swoich aktywów

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

BVDBelvedere S.A.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Obserwator 07-03-2012, 09:11:
Ludzie największą wartością firmy? Wolne żarty! Trylińskiemu się chyba firmy pomieszały... A za zbudowanie pozycji Sobieskiego i Krupnika do dzisiaj powinien być wdzięczny ludziom, szczególnie tym których już dawno wykopał...

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 715) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH