Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Browaru Fortuna: Rozwój dystrybucji naszych piw jest kontrolowany i selektywny

Rozwijamy dystrybucję głównie w Wielkopolsce i głównie w kanale tradycyjnym. Poza tym regionem dostarczamy jedynie do kilku punktów - zazwyczaj w dużych miastach i duże ilości - jest to rozwój kontrolowany i selektywny. Nie chcemy zatracać regionalnego charakteru naszych piw - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.

Prezes Browaru Fortuna: Rozwój dystrybucji naszych piw jest kontrolowany i selektywny
Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

Jak przyznaje nasz rozmówca, sieci handlowe nie są priorytetem Browaru Fortuna. - Możemy nie podołać warunkom dyktowanym przez największych, przede wszystkim z racji niedużych mocy naszego browaru. Mamy moce równe ok. 35 tys. hl rocznie, a jest to mniej niż wolumen sprzedaży giganta w ciągu jednego dnia - dodaje Krzysztof Panek.

Ponadto w 2012 r. browar zamierza zwiększać rotację w punktach gastronomicznych. - Stale jesteśmy obecni w lokalach w Wielkopolsce i zamierzamy tę obecność wzmacniać i być coraz bardziej rozpoznawalnymi. Poza tym dostarczamy do kilku punktów poza regionem, ale tylko wtedy, kiedy skala zamówienia i rotacja w punkcie sprzedaży uzasadnia dostawę. Nasze piwa beczkowe nie są pasteryzowane i mają krótki termin przydatności do spożycia, dlatego w większości przypadków sami dostarczamy kegi bezpośrednio do lokali - tłumaczy.

- Lokale gastronomiczne są coraz bardziej zainteresowane piwami niepasteryzowanymi lub innymi niszowymi, głównie dlatego, że takiej oferty żąda coraz większa liczba klientów. Tymczasem dla gastronoma sprzedaż piw świeżych może być kłopotliwa, ze względu na ich krótki termin przydatności do spożycia - komentuje Krzysztof Panek.

Jak dodaje, inną drogą rozwoju zaplanowaną na ten rok jest rozszerzanie portfolio.

- Na dziś dzień posiadamy dwie marki - odświeżoną markę Fortuna oraz nową - Miłosław, która nawiązuje do nazwy i tradycji miejscowości, w której działamy. Na dzień dzisiejszy portfolio wydaje się być kompletne, ale już myślimy o jego ubogaceniu. Nie mogę na razie określić czy będą to nowe produkty w ramach obecnych już marek, czy zupełnie nowy brand. Mamy kilka pomysłów, bacznie obserwujemy rynek i zapewne wkrótce podejmiemy konkretne decyzje. To, że jesteśmy małym browarem zapewnia nam szybką ścieżkę decyzyjną - podsumowuje.

Przypomnijmy, późną wiosną 2011 roku spadkobiercy Browaru Fortuna w Miłosławiu sprzedali swe udziały firmie IBG DWA Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, którą tworzą Polacy i Belgowie od lat działający na rynku piwa.

Czytaj także: Browar Fortuna podwaja sprzedaż i wydatki na inwestycje infrastrukturalne

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Panek RSS ALERT    /    Browar Fortuna RSS ALERT    /    piwo RSS ALERT    /    piwo beczkowe RSS ALERT    /    piwo niepasteryzowane RSS ALERT    /    małe browary RSS ALERT    /    browar RSS ALERT

KOMENTARZE (6)

  • robert 2012-01-20 21:23:42
    moim zdaniem browar Fortuna w przyjętej strategii rozwoju zajmuje po Ciechanie drugie miejsce wyprzedając Kormorana i Ambera .Gratuluję
  • regionalnesmaki 2012-01-21 08:32:46
    A cóż to za strategia rozwoju? Polskie browary lokalne nie mają żadnej strategii oprócz oszukiwania klientów i podawania błędnych tekstów o \"nawiązywaniu do miejsca wytwarzania\" czy bazowania na \"starych recepturach\". Poprzeglądałem sobie ostatnio magazyny amerykańskie dla piwoszy i zwolenników browarów lokalnych i tzw \"draft beers\" i wolę już dużo bardziej takie piwa i takie browary niż to co nasi producenci mają do zaoferowania, choć niektórzy, tacy jak Jagiełło idą drogą amerykańską i słusznie. Albo niech browary regionalne rejestrują piwa regionalne, takie których nazwa faktycznie nawiązuje do regionu i do starych tradycji i receptur, żebym jako piwosz miał pewność, że to prawda, a nie oszukaństwo albo niech robią tak jak browary lokalne w USA. Z chęcią popróbował bym polskich wynalazków piwnych typu piwo kasztanowe, piwo kokosowe, piwo ciemne z dodatkiem wina, itd. To jest właśnie droga amerykańska, bez tradycji, bez związku z regionem, ale bazująca na innowacjach i zróżnicowaniu smakowym. Ostatnio wypiłem Jagiełło o jakimś owocowym smaku, nawet nie wiem co to było, ale było tak wyborne, że te wszystkie seudo-regionalne Ciechany, Fortuny, Kormorany czy Ambery nie umywają się nawet do niego.
  • robert 2012-01-21 08:53:05
    ten znowu o znaczkach ,a o strategii nie masz pojęcia więc nie ośmieszaj się a zresztą i tak jesteś śmieszny
  • regionalnesmaki 2012-01-21 11:27:21
    To proszę napisz mi co to takiego \"strategia rozwoju\" w wykonaniu tych browarów? Bo ja napisałem swoją opinię, że to bazowanie na oszustwie wobec klientów i naiwności ich samych. Mi się podoba strategia browaru Jagiełło czyli coraz dziwniejsze i oryginalniejsze smaki, chociaż bazujące na podobnej recepturze. Piłem ostatnio Żywe z Ambera i smakowało nie lepiej od koncerniaka, chociaż kilka miesięcy temu smakowało wybornie. I jak tu wierzyć tym oszustom? Byłby znaczek, byłoby cacy.
  • robert 2012-01-21 12:12:46
    Zamiast odnosić się do meritum zawsze krytykujesz czyjś pogląd .A jak już nie masz co krytykować to piszesz o znaczkach .Znaczki to urzędniczy pomysł na wyciąganie kasy od naiwnych.Co do Ambera to jest browar przemysłowy .Stosują technikę HGB i mikrofiltrację,mają tankofermentory więc gdzie różnica .A jeżeli chodzi o różnice smakowe to musisz zrobić w domu eksperyment kup parę butelek piwa niepasteryzowanego i potrzymaj każdą butelkęw innych warunkach,np przy kaloryferze w lodówce i pokoju po paru dniach spróbuj

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 35.172.100.232
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.