Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Browaru Fortuna: Rozwój dystrybucji naszych piw jest kontrolowany i selektywny

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 10-01-2012, 14:31
Prezes Browaru Fortuna: Rozwój dystrybucji naszych piw jest kontrolowany i selektywny
Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna

Rozwijamy dystrybucję głównie w Wielkopolsce i głównie w kanale tradycyjnym. Poza tym regionem dostarczamy jedynie do kilku punktów - zazwyczaj w dużych miastach i duże ilości - jest to rozwój kontrolowany i selektywny. Nie chcemy zatracać regionalnego charakteru naszych piw - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Krzysztof Panek, prezes zarządu Browaru Fortuna.

Jak przyznaje nasz rozmówca, sieci handlowe nie są priorytetem Browaru Fortuna. - Możemy nie podołać warunkom dyktowanym przez największych, przede wszystkim z racji niedużych mocy naszego browaru. Mamy moce równe ok. 35 tys. hl rocznie, a jest to mniej niż wolumen sprzedaży giganta w ciągu jednego dnia - dodaje Krzysztof Panek.

Ponadto w 2012 r. browar zamierza zwiększać rotację w punktach gastronomicznych. - Stale jesteśmy obecni w lokalach w Wielkopolsce i zamierzamy tę obecność wzmacniać i być coraz bardziej rozpoznawalnymi. Poza tym dostarczamy do kilku punktów poza regionem, ale tylko wtedy, kiedy skala zamówienia i rotacja w punkcie sprzedaży uzasadnia dostawę. Nasze piwa beczkowe nie są pasteryzowane i mają krótki termin przydatności do spożycia, dlatego w większości przypadków sami dostarczamy kegi bezpośrednio do lokali - tłumaczy.

- Lokale gastronomiczne są coraz bardziej zainteresowane piwami niepasteryzowanymi lub innymi niszowymi, głównie dlatego, że takiej oferty żąda coraz większa liczba klientów. Tymczasem dla gastronoma sprzedaż piw świeżych może być kłopotliwa, ze względu na ich krótki termin przydatności do spożycia - komentuje Krzysztof Panek.

Jak dodaje, inną drogą rozwoju zaplanowaną na ten rok jest rozszerzanie portfolio.

- Na dziś dzień posiadamy dwie marki - odświeżoną markę Fortuna oraz nową - Miłosław, która nawiązuje do nazwy i tradycji miejscowości, w której działamy. Na dzień dzisiejszy portfolio wydaje się być kompletne, ale już myślimy o jego ubogaceniu. Nie mogę na razie określić czy będą to nowe produkty w ramach obecnych już marek, czy zupełnie nowy brand. Mamy kilka pomysłów, bacznie obserwujemy rynek i zapewne wkrótce podejmiemy konkretne decyzje. To, że jesteśmy małym browarem zapewnia nam szybką ścieżkę decyzyjną - podsumowuje.

Przypomnijmy, późną wiosną 2011 roku spadkobiercy Browaru Fortuna w Miłosławiu sprzedali swe udziały firmie IBG DWA Sp. z o.o. z siedzibą w Kielcach, którą tworzą Polacy i Belgowie od lat działający na rynku piwa.

Czytaj także: Browar Fortuna podwaja sprzedaż i wydatki na inwestycje infrastrukturalne

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (6)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • regionalnesmaki 21-01-2012, 15:56:
Nie krytykuje czyjegoś poglądu tylko oszukaństwo. Po pierwsze to nie "znaczki" a oznaczenia geograficzne lub apelacje, dzięki którym istnieją takie produkty jak Szampan, Oscypek, Szynka Permeńska, Szkocka Whisky, Tequila, Cognac i mnóstwo innych produktów, związanych i istniejących dzięki obszarowi, z których pochodzą. W Ameryce, nie przywiązuje się do tego większej wagi, ponieważ, ten kraj, podobnie jak Kanada, Argentyna czy Brazylia mają krótką historię i duże przemieszczenia ludności dzięki czemu trudno im było "wytworzyć produkty regionalne", obojętnie czy to piwa, czy sery, czy wina czy pieczywo, czy cokolwiek innego. W Ameryce jednak istnieją sery regionalne, związane z obszarem pochodzenia, np. Gouda Wisconsin jako produkt regionalny "Ser z Wisconsin", czyli ser ze stanu, gdzie osiedliło się mnóstwo farmerów z Holandii lub Szwajcarii. W Ameryce jest jednak mnóstwo browarów, które nawet nie kwapią się by być "regionalnymi" (czyli związanymi z regionem/miejscem pochodzenia)a, lokalnymi, małymi, produkującymi na potrzeby lokalne.
To co mnie denerwuje w Polsce to szastanie na prawo i lewo terminami i okłamywanie klientów oraz oszukiwanie producentów i sympatyków produktów regionalnych. Jeśli jakiś producent chce sobie robić piwo/ser/wino/wódkę/kiełbasę/powidła lub cokolwiek innego, w małych ilościach, na potrzeby lokalnej społeczeności, rzemieśliniczo to niech to robi, ja mu życzę jak najlepiej. Ważne aby jednak nie podawał się za producenta produktu regionalnego, który jest częścią narodowego i regionalnego dziedzictwa, wręcz częścią dziedzictwa ludzkości, tak jak Szampan, Oscypek, Tequila, Szynka Jinhua, kakao Chucao czy inne.
  • robert 21-01-2012, 12:12:
Zamiast odnosić się do meritum zawsze krytykujesz czyjś pogląd .A jak już nie masz co krytykować to piszesz o znaczkach .Znaczki to urzędniczy pomysł na wyciąganie kasy
od naiwnych.Co do Ambera to jest browar przemysłowy .Stosują technikę HGB i mikrofiltrację,mają tankofermentory więc gdzie różnica .A jeżeli chodzi o różnice smakowe to musisz zrobić w domu eksperyment kup parę butelek piwa niepasteryzowanego i potrzymaj każdą butelkęw innych warunkach,np przy kaloryferze w lodówce
i pokoju po paru dniach spróbuj
  • regionalnesmaki 21-01-2012, 11:27:
To proszę napisz mi co to takiego "strategia rozwoju" w wykonaniu tych browarów? Bo ja napisałem swoją opinię, że to bazowanie na oszustwie wobec klientów i naiwności ich samych. Mi się podoba strategia browaru Jagiełło czyli coraz dziwniejsze i oryginalniejsze smaki, chociaż bazujące na podobnej recepturze.
Piłem ostatnio Żywe z Ambera i smakowało nie lepiej od koncerniaka, chociaż kilka miesięcy temu smakowało wybornie. I jak tu wierzyć tym oszustom? Byłby znaczek, byłoby cacy.

Zobacz wszystkie komentarze (6)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH