REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes CEDC: Nadal dostrzegamy możliwości rozwoju w Polsce

  • Autor: Rzeczpospolita
  • Data: 17-03-2009, 12:28

Zwolnimy 150 osób, ponieważ łączymy hurtownie i ograniczamy liczbę najtańszych alkoholi - mówi w rozmowie z Rzeczpospolitą prezes CEDC, producenta żubrówki i absolwenta.

REKLAMA

Rz: Czy wyższa akcyza i kryzys gospodarczy mogą doprowadzić do załamania na polskim rynku wódki? Płyną sygnały, że w styczniu i lutym sprzedaż była o 20 - 30 proc. niższa niż przed rokiem.

William Carey: Jest za wcześnie, aby stwierdzić, co dokładnie się stanie z popytem na wódkę w tym roku. W grudniu 2008 r., tuż przed podwyżką akcyzy, wielu konsumentów zrobiło zapasy, aby nie kupować droższych produktów. Ponadto część marek nadal sprzedawana jest po cenie sprzed podwyżki podatku akcyzowego. Do tego trzeba wziąć pod uwagę zależności między popytem na wódkę a popytem na piwo. Podwyżka akcyzy na ten ostatni produkt weszła w życie 1 marca. Dlatego trzeba odczekać kilka miesięcy, aby wyciągnąć wnioski. Ale nie spodziewałbym się spadku sprzedaży o 20 - 30 proc.

Część firm obawia się, że w kolejnych miesiącach popyt na wódkę będzie coraz mniejszy. Jakie są pana prognozy?

Wielkość sprzedaży utrzyma się na poziomie z ubiegłego roku. O 3 - 4 proc., głównie z powodu wzrostu cen, może się natomiast zwiększyć jej wartość. Jednak są segmenty rynku bardziej niż pozostałe narażone na spadek sprzedaży. Jednym z nich jest segment najdroższych wódek z importu. Należą do niego m.in. Finlandia i Absolut.

W którym segmencie rynku ryzyko spadku popytu jest najmniejsze?

Najmniej narażony na zmniejszenie sprzedaży jest segment mainstream, czyli tzw. średnia półka cenowa. Może on okazać się największym zwycięzcą w czasach kryzysu. Nasza sprzedaż w tym segmencie wzrosła w Rosji w 2008 r.

Dlatego CEDC zdecydowało się na redukcję zatrudnienia?

Ograniczenie zatrudnienia w Rosji nie ma związku z mniejszą sprzedażą. Uznaliśmy, że jego poziom jest za wysoki znacznie wcześniej. Zwolnimy 550 osób, czyli ok. 10 proc. zatrudnionych przez nas w tym kraju.

Jaki jest powód zwolnień w Polsce?

W Polsce zmniejszymy liczbę pracowników o 150 osób. Tylko niewielka część zwolnień będzie dotyczyć produkcji. Większość związana jest z działem dystrybucji. Redukcja to efekt ograniczenia liczby najtańszych produktów, które mamy w swojej ofercie. Ponadto zdecydowaliśmy się na połączenie części naszych hurtowni w Białymstoku i w Łomży, a ostatnio także w Poznaniu. Powinniśmy zakończyć zwolnienia do końca marca.

Reszta wywiadu dostępna w dzisiejszym wydaniu Rzeczpospolitej.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (8 024) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH