Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Colian: Musimy podnosić ceny aby zrekompensować wzrost cen surowców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 23-08-2011, 21:48
Prezes Colian: Musimy podnosić ceny aby zrekompensować wzrost cen surowców

Grupa Colian nadal odczuwa wysokie ceny surowców, które w pierwszym półroczu 2011 roku obniżyły marżę brutto na sprzedaży. Spółka od pierwszego kwartału wdraża podwyżki cen swoich produktów i szacuje, że pełny efekt podwyżek będzie widoczny w trzecim kwartale.

Przypomnijmy, że po pierwszym półroczu 2011 roku sprzedaż całej grupy wyniosła 300,4 mln i była wyższa o 3,6 proc. od sprzedaży w pierwszym półroczu 2010, która wynosiła 289,8 mln zł. W samym drugim kwartale 2011 roku grupa uzyskała przychody na poziomie 150,9 mln zł, czyli wyższe o 0,3 proc. rdr.

- Drogie surowce - przede wszystkim cukier, mąka i mleko, a także ceny preform PET wpłynęły wyraźnie na koszty wytworzenia produktów, co obniżyło w całym pierwszym półroczu 2011 marżę brutto ze sprzedaży. Aby zrekompensować, przynajmniej częściowo, wzrost kosztów wytworzenia, od pierwszego kwartału br. prowadzimy proces wdrażania podwyżek cen naszych produktów. Pełny efekt podwyżek będzie zauważalny od wyników trzeciego kwartału br. - Jan Kolański, prezes Colian SA.

Dodaje, że na marże segmentu silnie wpływają koszty surowców, jednak jest to tendencja ogólnorynkowa i wszyscy producenci słodyczy oraz napojów „kolorowych" znajdują się pod tą presją.

- Warto zwrócić też uwagę, że w drugim kwartale 2011 udało nam się we wszystkich segmentach znacząco obniżyć zarówno koszty sprzedaży, jak i koszty ogólnego zarządu, odpowiednio o 12 proc. i 10 proc. w porównaniu do drugiego kwartału roku ubiegłego - ocenia prezes Colian.
Prezes zwraca uwagę, że to właśnie dyscyplina kosztowa wpłynęła na wzrost zysku netto po pierwszym półroczu 2011.

- W samym drugim kwartale w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego koszty operacyjne spadły aż o 24,8 proc. - podkreśla Jan Kolański.

Grupa największy wzrost sprzedaży odnotowała w segmencie napojowym. Zarówno w drugim kwartale, jak i w całym pierwszym półroczu, dynamika przekroczyła 31 proc.

- Notujemy wzrosty zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym, a według dostępnych badań, marka Hellena jest jedyną marką notującą wzrosty na rynku oranżad. Warto także zauważyć, że w drugim kwartale 2011 wielkość sprzedaży w segmencie napojowym po raz pierwszy przekroczyła wielkość sprzedaży w segmencie kulinariów - mówi Jan Kolański.

W segmencie kulinariów grupa zanotowała niewielkie spadki sprzedaży rdr, głównie z powodu ograniczania nierentownych kontraktów w branży hurtowej. - Cały czas wprowadzamy nowe produkty, które wspierają proces podnoszenia ce - podsumowuje Jan Kolański.
Grupa Colian wypracowała w pierwszym półroczu 2011 roku 11,8 mln zł zysku netto, co oznacza wzrost o 21,8 proc. wobec pierwszego półrocza 2010 roku.

Przeczytaj także:

Grupa Colian zwiększyła sprzedaż i zyski w I półroczu 2011 r.

Przeczytaj wywiad z prezesem grupy Colian Janem Kolańskim

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • pruszków 26-08-2011, 07:19:
najlepszym biznesmenem jest Gołębiewski ...w tej branzy ! Z produkcji pralin czkoladek rurek itd zbudował już 4 hotele klasy miedzynarodowej na 500 - 600 pokoi kazdy z aquaparkami...A wy co zbudowaliscie ..? nic nie zbudowaliscie....to czym się chwalicie ? biznesmani od siedmiu bolesci...
  • pralinek 25-08-2011, 23:21:
W jednym z ostatnich Parkiecie piszą, że Goplana chce zaistnieć na rynku pralin, i to jest na razie cel, a co stało się z gamą pralin i bombonier Goplany po przejęciu od Nestlle, gdzie ta tradycja poznańskich pralin.. Wiadomo, koszty wejścia na półkę są ok 3xwyższe od kosztów wyjścia.
A dalej,odsprzedaż akcji Otmuchowa,ZYSKI ale czy dla stricto samej Grupy giełdowej, czy spółki nie wchodzącej.
A zwyżki sprzedaży jak są określone, czy są zamienne ze zniżkami, co one bezwzględnie mają oznaczać, czy są to zwyżki tygodniowe, miesięczne, jaki realny wzrost marek nowych, a jaki spadek dotychczasowych.
Przed połączeniami, spółki Jutrzenka , Kaliszanka płaciły Dywidendę, można zapytać pracowników, to dlaczego teraz jest do tego niechęć do dzielenia się z akcjonariuszami.
Jak tak będzie dalej to marnie z kursem.
  • pralinka 24-08-2011, 09:12:
rachunek ekonomiczny to podstawa biznesu

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 780) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH