Prezes Colian: Nasze marki w kategorii słodyczy zwiększyły udziały rynkowe

Grupa Colian zamierza skupić się na rozwoju swoich produktów brandowych, szczególnie w kategorii słodyczy. Zdaniem prezesa grupy Jana Kolańskiego, taka strategia przynosi efekty. - Zwiększyliśmy udziały rynkowe w kategorii czekolad, ciastek w czekoladzie oraz wafli - mówi prezes w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.
- Głównym segmentem rynku, w którym od zawsze osiągaliśmy największe przychody są słodycze. Konsekwentnie wspieramy więc nasze najsilniejsze marki: Goplanę, Grześki oraz Jeżyki. I mamy pierwsze sukcesy - na początku roku wprowadziliśmy nowe Jeżyki Dark (w deserowej czekoladzie) i badania pokazały że zostały bardzo dobrze odebrane przez konsumentów. W kategorii ciastek w czekoladzie udziały marki Jeżyki wzrosły z 6,9 proc. do 8,5 proc. - mówi Jan Kolański.
Grupa inwestuje w działania marketingowe i wprowadza innowacyjne produkty, jak np. pierwsze na rynku wafle z musem Familijne wafle Gofrowe.
- Wafle już zdobyły uznanie klientów co widać w badaniach rynkowych. Jest to ogromny sukces jaki odniosła marka Familijne, odnotowując zwiększenie udziałów wartościowych o 4,5 pp, stanowi to 30 proc. wzrostu - z 15 proc. do 19,5 proc. udziałów w rynku - podkreśla prezes.
Spółka zakończyła też inwestycję w segment wafli. Objęła ona modernizację wszystkich linii produkcyjnych i konsolidację produkcji w Bydgoszczy, która będzie prowadzona w dwóch, a nie tak jak dotychczas w trzech zakładach. Oszczędności z tego tytułu powinny wynieść ok. 2 mln zł rocznie.
Jan Kolański zapewnia, że udziały rynkowe zwiększyła także marka czekolad Goplana, mimo nieznacznie spadającego całego rynku czekolad w ostatnim okresie.
Spółka powołuje się na dane AC Nielsen, Badanie Panelu Handlu Detalicznego za okres DJ'12 - FM'12.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE
Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!