Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Colian: Wzrost ceny cukru wymusił na nas podwyżkę cen o kilkanaście procent

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 17-05-2012, 11:46
Prezes Colian: Wzrost ceny cukru wymusił na nas podwyżkę cen o kilkanaście procent
Jan Kolański, prezes grupy Colian. Fot. zelaznastudio.pl

Aby uzyskać rentowność w segmencie napojowym grupa Colian zmodernizowała linię produkcyjną, dzięki czemu wzrosła jakość napojów i obniżyły się koszty ich produkcji. Spółka wprowadziła także kilkunastoprocentowy wzrost cen produktów pod marką Hellena.

- W ubiegłym roku, zaskoczył nas ogromny wzrost cen surowców, który najbardziej odczuliśmy w dywizji napojów. Poprzedni sezon był dla Helleny trudny i przyniósł straty finansowe. Aby zwiększyć rentowność tej dywizji, wprowadziliśmy znaczące zmiany w procesie produkcji. Zainwestowaliśmy w nowe technologie i znacząco podwyższyliśmy jakość naszych produktów. Dzięki obecnym liniom do rozlewu, możemy obniżyć koszty produkcji - mówi prezes grupy Colian Jan Kolański w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Ze wzglądu na brak wpływu na ceny surowców do produkcji napojów, o kilkanaście procent podwyższyliśmy cenę produktów. W zamian, oferujemy konsumentom napoje najwyższej jakości, bez zawartości konserwantów - dodaje.

Prezes grupy Colian podkreślił, że w pozostałych dywizjach spółki - kulinarnej i słodkiej, firma nie zmienia obecnie cen produktów.

Zdaniem Jana Kolańskiego, trudno powiedzieć, czy podwyżki zrekompensują wzrost ceny cukru.

- Zobaczymy, jak ułoży się struktura portfelowa. Pracujemy nad tym, by osiągnąć wzrost sprzedaży produktów, które są najbardziej rentowne. W ten sposób przybliżamy się do wypracowania zysku w segmencie napojów - mówi Jan Kolański. I podkreśla, że ceny cukru ciągle utrzymują się na bardzo wysokim poziomie, ale stabilnym.

Jak ocenia prezes Colian, sprzedaż pod marką Hellena ma duże szanse na osiągnięcie rentowości, między innymi dzięki wysokiej jakości tych produktów.

- Hellena jest postrzegana przez konsumentów jako marka, oferująca produkty bardzo wysokiej jakości. Cały czas notujemy wzrost udziałów rynkowych, co potwierdza dobrą pozycję Helleny.

- W perspektywie, chcemy skoncentrować się na rozwoju flagowego produktu marki: Helleny-Oranżada. W tym segmencie praktycznie nie mamy konkurencji - dodaje.

Przypomnijmy, ze w kwietniu marka Hellena, należąca do Jutrzenki Colian, uruchomiła w zakładzie produkcyjnym w Opatówku pierwszą linię aseptyczną. Dzięki tej inwestycji marka wprowadza na rynek napoje i wody smakowe bez konserwantów.

Linia aseptyczna to linia produkcyjna, której elementy mające kontakt z produktem są sterylne. Zapewnia rozlewanie napojów do butelek, w sposób eliminujący ryzyko skażeń w trakcie całego procesu.

Przeczytaj także:

Prezes Colian: Zwiększone inwestycje w marki przełożą się na wyniki I kwartału

Grupa Colian nie wyklucza wejścia w nowe kategorie w segmencie kulinarnym

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA

CENY HURTOWE

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 444) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH