Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Eko Food: Rośnie sprzedaż soków NFC

  • Autor: Magdalena Brzózka, portalspożywczy.pl
  • Data: 15-12-2009, 15:21
Prezes Eko Food: Rośnie sprzedaż soków NFC

- Analizując rynek na etapie planowania inwestycji zauważyliśmy, że spada sprzedaż soków produkowanych na bazie koncentratu, rośnie natomiast sprzedaż soków NFC (Not From Concentrate). W Europie Zachodniej indeks wzrostu konsumpcji soków świeżych na przestrzeni lat 2000 - 2007 przekroczył 2.5, co oznacza, że jest to rynek rosnący - mówi Krzysztof Bałanda, prezes zarządu Eko Food Janów, firmy, która wprowadza na rynek jednodniowe soku Frulina.

- Analizując sprzedaż konkurencji na rynku w okresie 2007 - 2008 zauważyć należy, że ich wzrosty sprzedaży w układzie rok do roku wynosiły po kilkadziesiąt procent, co ewidentnie pokazuje preferencje i oczekiwania konsumenta. Stąd wybór takiej drogi rozwoju - mówi Krzysztof Bałanda.

Jego zdaniem przy wprowadzaniu do sprzedaży produktu prozdrowotnego koniunktura nie ma znaczenia.

- Sam kryzys, który tylko w nieznaczny stopniu dotknął Polski, w jeszcze mniejszym stopniu dotknął grupy docelowej. Sam fakt dbałości o zdrowie, zdrowe odżywianie w znacznie mniejszym stopniu podlega wpływowi zmian koniunkturalnych, więc nie powinien on mieć większego wpływy na fakt wprowadzenia nowego produktu, szczególnie, że cena tego produktu jest zbliżona do konkurencji. Pewnie gdybyśmy mówili o produkcie drogim, bardzo ekskluzywnym, miałoby to większe znaczenie - mówi Krzysztof Bałanda.

Jego zdaniem nowej marce nie powinny zaszkodzić trendy rynkowe i silne wzrosty sprzedaży produktów bardzo tanich tzw. marek własnych, bo nie są to produkty konkurencyjne dla świeżych produktów z kliku powodów.

- Po pierwsze nie ma produktu o zbliżonych walorach prozdrowotnych wśród tzw. marek własnych. Po drugie proponowany system wprowadzenia produktu na rynek daleko odbiega od punktów sprzedaży posiadających marki własne. Po trzecie adresujemy produkt do „białych kołnierzyków", a więc ludzi zapracowanych, zaganianych, nie mających czasu w trakcie tygodnia pracy na bieganie po rynku w poszukiwaniu produktów najtańszych - mówi Krzysztof Bałanda.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 724) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH