Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Frosty: Branża rybna jest perspektywiczna dla firm, które nie oczekują krótkoterminowych korzyści

  • Autor: Magdalena Brzózka; www.portalsozywczy.pl
  • Data: 14-07-2011, 12:17
Prezes Frosty: Branża rybna jest perspektywiczna dla firm, które nie oczekują krótkoterminowych korzyści
Adam Basałaj, prezes Frosty

- Spożycie ryb w Polsce rośnie systematycznie i ten trend, choć powolny, utrzymuje się od lat. Jednocześnie rośnie wiedza konsumentów na temat wartości odżywczych ryb, sposobów ich hodowli, produkcji. Konsumenci stają się coraz bardziej wymagający i rezygnują z produktów najniższej jakości - mówi w rozmowie z serwisem www.portalspozywczy.pl Adam Basałaj, prezes rybnej Frosty.

- Przykładem może być panga, która kilka lat temu zawojowała polski rynek ryb mrożonych sprzedawanych luzem, ale z czasem konsumenci poznali warunki jej hodowli i zrezygnowali z zakupów, co w roku 2010 zaowocowało 40 proc. spadkiem sprzedaży pangi. Dla nas to potwierdzenie, że edukowanie konsumentów w zakresie zalet spożywania ryb, zwracanie uwagi na sposób ich przetwarzania, w dłuższym okresie owocuje wzrostem sprzedaży naszych produktów rybnych - mówi Adam Basałaj, prezes Frosty.

Jego zdaniem wzrost spożycia ryb w Polsce tak naprawdę zależy od producentów - tych, którzy aktywnie stymulują rozwój rynku, poprzez inwestycje marketingowe, edukację konsumentów, aktywne zarządzanie portfolio i wprowadzanie nowości rozwijanych w oparciu o badania konsumenckie.

- Branża rybna jest perspektywiczna dla firm, które aktywnie kreują popyt na rynku poprzez inwestycje marketingowe i nie oczekują krótkoterminowych korzyści. Nie jest natomiast atrakcyjna dla firm skupionych na inwestowaniu jedynie w bazę produkcyjną. W tej chwili moce produkcyjne istniejących fabryk daleko przekraczają pojemność europejskiego rynku. Dla nich szansą na rozwój są: łączenie się, przejęcia i wojny cenowe - twierdzi Adam Basłaj.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • L 14-07-2011, 12:52:
I P Adam ma rację , rynek jest podzielony w PL na rybaków z najniższej półki ( glazura , nastrzyk itp ) i produkty jakościowe- markowe , i to jest fajne trend jest wznoszący , ale trzeba pamiętać aby kilkuletnią pracę nie zniszczyć choćby kiepską opinią producenta-dystrybutora.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH