Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Gourmet Foods: Rośnie zainteresowanie zieloną herbatą, spada popyt na białą

Dane statystyczne wskazują, że rośnie zainteresowanie zieloną herbatą - to pozytywne zjawisko - oraz spada popyt na tzw. białą herbatę, czemu trudno się dziwić, skoro pod tą nazwą nie kryje się deklarowany produkt (nie dotyczy to herbat dilmah)... To zatem naturalna weryfikacja coraz lepiej zorientowanych konsumentów. Wysoką popularność zachowują herbaty aromatyzowane, a w szczególności Earl Grey - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Witomski, prezes Gourmet Foods.

Prezes Gourmet Foods: Rośnie zainteresowanie zieloną herbatą, spada popyt na białą

Jak to bywa na rynku - jedne zjawiska można uznać za pozytywne, inne - negatywne. - Pozytywne jest z pewnością to, że rośnie grono konsumentów interesujących się herbatą. Chłoną wiedzę na jej temat, coraz lepiej i w sposób bardziej rzeczowy potrafią docenić i ocenić jakość oferowanych im herbat. Dilmah takiemu trendowi "eksperckiemu" aktywnie sekunduje. Prowadzimy blog poświęcony herbacie, mamy swój profil na Facebooku, w nadchodzącym roku uruchamiamy "Szkołę herbaty". Świadome decyzje zakupowe oparte na wiedzy. To cel naszych działań rynkowych, a jednocześnie kierunek, w którym krok po kroku zmierza rynek, także herbaty - ocenia Tomasz Witomski. - Dobrą wiadomością dla konsumentów jest także fakt powiększania się dostępnego na sklepowych półkach asortymentu herbat. Dla mnie, jako przedstawiciela marki herbacianej, negatywnym zjawiskiem jest odwracanie uwagi konsumentów od prawdziwej, czystej herbaty na rzecz produktów, w których część herbaty zostaje zastąpiona suszami owocowymi bądź też ziołami - zaznacza.

Inną tendencją jest zastępowanie herbaty tradycyjnie wytwarzanej, reprezentującej wyższą jakość i pełniejsze walory smakowe, herbatami CTC, popularnie zwanymi granulatami. - Warto wyjaśnić, że zastępowanie części prawdziwej herbaty suszami i ziołami odbywa się ze szkodą dla konsumenta. Prawdziwa herbata zawiera składniki, które nie występują w innych roślinach,lub które w herbacie są aktywniejsze. Chodzi tu przede wszystkim o polifenole, będące niezwykle aktywnymi przeciwutleniaczami, a także L-teaninę, która z kolei pomaga w koncentracji i usprawnieniu procesów myślowych - tłumaczy prezes Gourmet Foods, wyłącznego importera i dystrybutora herbat marki Dilmah w Polsce. - Tak więc redukowanie zawartości prawdziwej herbaty pozbawia konsumentów części korzystnego działania tych składników. Na szczęście prawdziwa czysta herbata jest ciągle w Polsce popularna i wkrótce, w ślad za innymi rynkami, zainteresowanie nią zacznie znowu szybko rosnąć.

Rozwój sytuacji w Polsce pozwala przypuszczać, że rósł będzie optymizm konsumentów w ślad za stopniową poprawą zasobności ich portfeli. - W związku z tym rosnąć będzie najprawdopodobniej zainteresowanie markami wyższej jakości, które nie tylko dostarczają uczciwy, najwyższej jakości produkt, ale też w sposób widoczny i efektywny zaangażowane są w projekty prospołeczne i proekologiczne - prognozuje Tomasz Witomski.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Tomasz Witomski RSS ALERT    /    Gourmet Foods RSS ALERT    /    Dilmah RSS ALERT    /    herbata RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • amika 2011-01-25 20:18:11
    W dużych sklepach można kupić od dużych producentów chyba zmiotki zapakowane w torebeczki do zaparzania. A ja znalazłam rewelacyjną zieloną herbatę. freshandgreen.pl

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.229.76.193
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.