Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes grupy Colian: Stawiamy na nasze najsilniejsze marki

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 22-05-2012, 14:32
Prezes grupy Colian: Stawiamy na nasze najsilniejsze marki
Jan Kolański, prezes grupy Colian

Prezes grupy Colian Jan Kolański, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o planach inwestycji w marki, możliwym rozszerzeniu segmentu kulinarnego o nowe kategorie oraz spodziewanych wynikach segmentu napojowego.

Co ostatnio ciekawego działo się w Grupie Colian?

Kontynuujemy działania, zmierzające w kierunku wzmocnienia naszej pozycji w produktach brandowych. Głównym segmentem rynku, w którym od zawsze osiągaliśmy największe przychody są słodycze. Konsekwentnie wspieramy więc nasze najsilniejsze marki: Goplanę, Grześki oraz Jeżyki. I mamy pierwsze sukcesy: na początku roku wprowadziliśmy nowe Jeżyki Dark (w deserowej czekoladzie) i badania pokazały, że zostały bardzo dobrze odebrane przez konsumentów. W kategorii ciastek w czekoladzie udziały marki Jeżyki wzrosły z 6,9 proc. do 8,5 proc.

Inwestujemy w działania marketingowe i wprowadzamy innowacyjne produkty. Niedawno w sprzedaży pojawiły pod marką Familijne wafle Gofrowe, pierwsze na rynku wafle z musem, które już zdobyły uznanie klientów, co widać w badaniach rynkowych. Marka Familijne odniosła ogromny sukces, odnotowując zwiększenie udziałów wartościowych o 4,5 pkt proc. - stanowi to 30 proc. wzrostu (z 15 proc. udziałów rynkowych do 19,5 proc.).

Zakończyliśmy też inwestycję w segment wafli. Objęła ona modernizację wszystkich linii produkcyjnych i konsolidację produkcji w Bydgoszczy, która będzie prowadzona w dwóch, a nie tak jak dotychczas w trzech zakładach. Oszczędności z tego tytułu powinny wynieść ok. 2 mln zł rocznie.

Czy wydatki na reklamę kluczowych marek zwiększyły się rok do roku?

Od początku roku wprowadziliśmy w spółce restrykcyjną kontrolę finansową wszystkich wydatków. Szukaliśmy oszczędności w obszarach operacyjnych, aby następnie zainwestować je w rynek. W pierwszym kwartale roku, zwiększyliśmy nakłady na działania marketingowe prawie o 5 mln zł w porównaniu do analogicznego okresu w 2011 r.

Te inwestycje przejściowo zwiększyły koszty sprzedaży, które negatywnie wpłynęły na wynik finansowy w pierwszym kwartale bieżącego roku. Ale w perspektywie długofalowej, z pewnością przełożą się na umocnienie pozycji naszych marek.

Kiedy spodziewają się Państwo pierwszych rezultatów zwiększonych nakładów na marketing?

Pierwsze efekty są zazwyczaj widoczne już w momencie inwestycji, na kolejne liczymy w perspektywie długofalowej. Koncentrujemy się na działaniach, wspierających kluczowe marki z dywizji słodkiej. Unikamy inwestowania, tak jak do tej pory, we wszystkie brandy.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

COLColian Holding SA
Grill Express od Wipasz POPRZEDNI ARTYKUŁ

Grill Express od Wipasz

Nowe kapsułki Tchibo Cafissimo NASTĘPNY ARTYKUŁ

Nowe kapsułki Tchibo Cafissimo

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Koval 27-05-2012, 21:04:
@joł wawel nie ma przecież napojów
  • joł 22-05-2012, 23:24:
5 lat od przejecia napojów i wciąż straty, czy to cool.
Dlaczego Wawel tak może do przodu, o innych nie wspominać??

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 220) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH