Prezes Heinekena: Osiągnęliśmy dobry wynik w trudnym otoczeniu makroekonomicznym

Heineken N.V. zanotował w 2010 r. wzrost zysku netto o 41 proc., do 1,436 mld euro, częściowo w związku ze zmianami w konsolidacji. Przychody ze sprzedaży wyniosły 16,133 mld euro, co oznacza wzrost o 9,7 proc.
- Osiągnęliśmy tak dobry wynik w poprawiającym się, aczkolwiek w dalszym ciągu trudnym otoczeniu makroekonomicznym na wielu spośród naszych kluczowych rynków. Równocześnie poczyniliśmy znaczące inwestycje w platformę przyszłego wzrostu. W roku 2011 i kolejnych latach będziemy się w dalszym ciągu nieustannie koncentrować na obniżeniu kosztów, globalnej synergii i generowaniu przepływów pieniężnych - komentuje Jean François van Boxmeer, Prezes Zarządu i CEO Heineken.
W 2011 roku Heineken spodziewa się wzrostu wolumenu sprzedaży w Ameryce Łacińskiej, Afryce i Azji, dzięki dobrym warunkom makroekonomicznym, działaniom marketingowym i programom inwestycyjnym.
W Europie Heineken skieruje uwagę przede wszystkim na wzrost udziału wielkości i wartości sprzedaży oraz zwiększy inwestycje w działania marketingowe i innowacyjne dla marki Heineken oraz pozostałych kluczowych marek, równocześnie wspierając wprowadzenie marek wysokomarżowych na rynki międzynarodowe.
Na nowych rynkach w Meksyku i Brazylii, do zwiększenia rentowności przyczyni się wyższa efektywność marketingu i synergia kosztów.
Heineken prognozuje wzrost kosztów surowców na poziomie kilku procent i zamierza zminimalizować jego wpływ poprzez wzrost cen.
Przeczytaj także:

KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)