Prezes Herbapolu: Jesteśmy otwarci na rozmowy o przejęciach i współpracy z innymi firmami

Oprócz przejęcia spółki Bio-Active zamierzamy rozwijać się organicznie. Nie wykluczamy jednak przejęć i współpracy z kolejnymi firmami, które pozwolą na umocnienie naszej pozycji na rynku. Jesteśmy otwarci na ciekawe propozycje i rozmowy z firmami, które pod skrzydłami silnego, tradycyjnego krajowego gracza widziałyby szansę na szybszy rozwój - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Roman Górny, prezes zarządu Herbapol Lublin SA.
Herbapol Lublin nie planuje znaczących zmian po przejęciu Bio-Active. - W naszej ocenie rynek herbat smakowych i prozdrowotnych dysponuje dużym potencjałem. Nie planujemy większych zmian w ofercie herbat produkowanych przez Bio-Active. Dodatkowo w firmie tej opracowywane są nowe ciekawe projekty, a więc można się raczej spodziewać kolejnych innowacyjnych nowości. Oczywiście po bardziej szczegółowej analizie możliwe jest modyfikowanie ofert obydwu naszych spółek, ale widząc obecną kompatybilność tych ofert nie planujemy jakiś rewolucyjnych zmian - podkreśla Roman Górny.
Spółka Bio-Active zainwestowała niedawno w potężny zakład produkcyjny 60 km od Warszawy. - Jego najistotniejszym bieżącym zadaniem jest osiągniecie jak najlepszych wskaźników wydajności. W chwili obecnej staramy się pomóc w tym zakresie swoim doświadczeniem i dopiero przyszłe wyniki produkcyjne tego zakładu pozwolą zdecydować jak będzie wyglądała docelowa struktura produkcyjna "nowej" firmy - tłumaczy nasz rozmówca.
Przypomnijmy, oprócz przejęcia Bio-Active, Herbapol szykuje się do kolejnej akwizycji. Jest jedynym podmiotem, który złożył ofertę na zakup Warszawskich Zakładów Zielarskich Herbapol w Pruszkowie, które produkują m.in. herbatki z logo Owocowa Apteczka oraz - jako jedyny podmiot w Polsce - fitolizynę na schorzenia układu moczowego, której sprzedaż przynosi firmie 75 proc. przychodu.
- Celem tego projektu jest wzmocnienie naszej pozycji w segmencie farmaceutycznym. Jest to więc analogiczny krok jak w przypadku Bio-Active na rynku spożywczym. Nasze farmaceutyczne portfolio również bardzo dobrze komponuje się z ofertą WZZ Herbapol w Pruszkowie. Osiągane wyniki oraz stała poprawa pozycji rynkowej zarówno w kategoriach farmaceutycznych, jak i spożywczych, dowodzi, iż posiadamy dobre kompetencje dalszego rozwoju obydwu tych biznesów - komentuje Roman Górny.
Jak dodaje, Herbapol Lublin rozgląda się również na nowe segmenty rynkowe, inne niż produkowane dotychczas syropy, herbaty prozdrowotne, energetyki. - Wierzymy, że marka Herbapol posiada znaczny potencjał, który postaramy się odpowiednio wykorzystać, chociaż zdajemy sobie również sprawę, iż musimy w tym zakresie wykazać należną staranność - podsumowuje.


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (1)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (1)