Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Chcemy uzyskać dwucyfrowy wzrost na rynku coli

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-06-2011, 12:48
Prezes Hoop: Chcemy uzyskać dwucyfrowy wzrost na rynku coli
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska

Rynek coli w Polsce rośnie blisko 4 proc. rdr. Hoop Cola liczy obecnie 7 proc. udziałów wartościowych i stale się rozwija. Tempo rozwoju jest szybsze, niż dla całego rynku i głównych konkurentów i na tym się skupiamy. Chciałbym, żebyśmy w tym roku zanotowali wzrost dwucyfrowy - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska.

W jaki sposób chcą Państwo to osiągnąć?

Musimy poprawić dostępność naszych produktów, zarówno ważoną, jak i rotacyjną. Dystrybucja ważona to praca działu sprzedaży, zaś rotacyjna opiera się na działaniach marketingowych. Jesteśmy dobrze przygotowani na ten rok, tak w zakresie ATL, jak i BTL. Kampania ruszyła, mamy na tę markę duże wsparcie.

Zwiększają Państwo nakłady na marketing?

Nie, utrzymujemy je na dotychczasowym poziomie. Skupiamy się na zwiększeniu efektywności wykorzystania tych środków.

Jakiej wielkości są to środki?

Tego nie mogę zdradzić.

Pojawiają się głosy, że do Polski mogłaby zawitać Kofola - marka, która w Czechach odniosła sukces...

Kofola jest ważną marką dla całej grupy. Jeśli więc zdecydowalibyśmy się na wprowadzenie jej na polski rynek, należałoby skupić się na tym brandzie, co jest bardzo kosztowne. Poza tym proszę zauważyć, że wchodzimy w tym przypadku na obszar kategorii coli. Moim zdaniem, nie ma sensu wspieranie dwóch marek w jednej kategorii.

Czyli, podobnie, nie należy spodziewać się ze strony Hoop Polska szybkiego wprowadzenia na nasz rynek marki RC Cola, należącej do brytyjskiego Cotta?

Jeśli strategia Cotta obejmuje wejście z marką RC Cola na ten rynek, to niezbędna byłaby również inwestycja w rozwój tej marki. To nie jest tak, że skoro tylko mamy w grupie RC Colę, to ją chętnie wprowadzimy do Polski. To są wspólne decyzje i działania z właścicielem tej marki.

To Cott decyduje o rozwoju marki, jak ona wygląda, jak będzie funkcjonowała, jak będzie pozycjonowana, to właściciel określa działania marketingowe. Dystrybutor, tak jak my w Czechach i na Słowacji, odpowiedzialny jest za serwis i dystrybucję, za obsługę rynku. Sprzedaż i rozwój marki to wspólne działania. W tym roku w Polsce nie będziemy się tego podejmować. Nie prowadziliśmy też w tym kierunku rozmów.

Wkrótce w serwisie portalspozywczy.pl dostępne będą kolejne odsłony wywiadu z Martinem Mateášem. Cały wywiad został opublikowany w czerwcowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • hhhhh 07-06-2011, 23:26:
kofola pare lat temu smakowala jak becherowka z kiepską colą fuj fuj

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (26 433) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH