Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Energetyki? Szukamy innowacji

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 25-04-2012, 09:13
Prezes Hoop: Energetyki? Szukamy innowacji
Martin Mateas, prezes Hoop Polska; fot. ŻelaznaStudio

Spółka Hoop Polska nie działa już w kategorii napojów energetyzujących, zrezygnowała z napoju R20. Prezes firmy Martin Mateas w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl przyznaje, że kategoria napojów energetyzujących będzie się zmieniać. Jeśli spółka miałaby na powrót w niej zaistnieć, to z innowacjami.

Restrukturyzacja spółki skutkowała m.in. rezygnacją z marki R20. Tymczasem w Czechach i na Słowacji Kofola rozwija swój nowy nabytek - markę Semtex...

Semtex to dobra, duża marka, z pierwszej trójki na rynku. Pod zarządem Kofoli bardzo perspektywiczna. Czeski i słowacki rynek napojów energetyzujących wygląda zaś nieco inaczej niż polski. Ta kategoria nie jest może bardzo duża, ale nie jest też czerwonym oceanem, jak polski rynek energetyków. W Czechach i na Słowacji liderem jest Red Bull, a za nim tylko kilka marek. W Polsce zaś ta kategoria jest nasycona, ceny osiągnęły minimum, dlatego pod względem marży nie jest to segment interesujący. W mojej ocenie nie ma sensu inwestować, tylko po to by istnieć w tym czerwonym oceanie i utrzymać markę na jakimś poziomie. Przyglądamy się uważnie tej kategorii, dlatego sądzę, że decyzja o usunięciu R20 z portfolio, którą podjęliśmy pod koniec trzeciego kwartału ub. r., była dobra.

A co planują Państwo w zamian? Czy można spodziewać się innych napojów funkcjonalnych?

Na razie szukamy możliwości. Kategoria napojów energetycznych podlega pewnym zmianom, pojawiają się m.in. kombinacje energetyków i innych napojów. Rozwój tej kategorii idzie w nowym kierunku - dla odbiorców ważna jest nie tylko energia, ale i inne funkcje, jak wspomaganie działania umysłu czy odporność. W miarę rozwoju kategoria ta będzie zbliżała się do izotoników, do napojów złożonych. Jeśli ktokolwiek chce w niej zaistnieć i odnieść sukces, musi te zmiany kreować lub im podlegać. Czyli potrzeba produktów innowacyjnych. My szukamy takich innowacji.

Sami Państwo stworzą taki produkt, czy też rozważacie przejęcie jakiegoś brandu, pomysłu?

Nie wykluczamy możliwości przejęcia jakiejś marki. Jeśli pojawi się na rynku innowacyjny produkt, spełniający oczekiwania nasze i konsumentów, rozważymy np. współpracę z producentem pod kątem dystrybucji. Ale tak jak mówiłem: szukamy innowacji, co oznacza również nasza pracę nad innowacyjnymi produktami.

Wkrótce obszerny wywiad z prezesem Hoop Polska, Martinem Mateasem. Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • tylko BLACK 29-04-2012, 03:06:
reszta to "nisza"
  • kyoś 26-04-2012, 09:19:
No przyznam szczerze że Semtex też by się przydał w polsce, biorąc pod uwagę fakt, że i u nas zaczynają debiutować energetyki w puszkach 0,5l ;]

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.