Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Kategoria napojów dla dzieci szybko się kurczy, ale zamierzamy w nią stale inwestować

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2011, 12:43
Prezes Hoop: Kategoria napojów dla dzieci szybko się kurczy, ale zamierzamy w nią stale inwestować
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska

Rozwój kategorii napojów dla dzieci w ostatnim czasie wyhamował. Z moich obserwacji wynika, że jeśli jakaś kategoria rośnie, to interesuje się nią wielu nowych producentów, którzy także chcą korzystać na jej rozwoju. Jest to potencjalne źródło kolejnych przychodów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska.

Jak tłumaczy, tak było w kategorii soków w kartonach. - Przez lata była ona mocna, wiele się w nią inwestowało. W ciągu kilku ostatnich lat stała się "czerwonym oceanem" - działa w niej wielu producentów, jej oferta jest szeroka. I tym samym kategoria się "popsuła". Podobnie było w sektorze napojów dziecięcych - mówi Martin Mateáš.

W naszym regionie Kofola była pierwszym producentem napojów dla dzieci. - Kategoria rosła, wstępowali do niej kolejni producenci. Jako lider proponowaliśmy kolejne innowacje, takie jak chociażby Jupik Aqua, napój, który okazał się świetnym pomysłem. Obecnie w tej kategorii działa już wielu producentów. Każdy inwestuje, grupa docelowa jest rozdrabniana pomiędzy coraz większą liczbę producentów. Wsparcie wymaga dużych inwestycji - mówi.

Martin Mateáš podaje, że będzie trudno walczyć o nowe udziały w tej kategorii, jak również o to, by utrzymać obecne. - Może dziś za wcześnie o tym mówić, ale możliwe jest, że za jakiś czas segment ten skurczy się całkowicie. Zainteresowanie konsumentów (rodziców i dzieci) tą kategorią raczej spada. Jak zauważamy, coraz częściej ci konsumenci przechodzą do innych kategorii - wybierają wodę lub syropy. Warto też pamiętać, że jeśli konsumenci są zalewani zbyt wieloma propozycjami, często odchodzą w ogóle od kategorii - komentuje prezes Hoop Polska.

Jednak, mimo że kategoria jest trudna, Jupik dla Hoop Polska ma być jednak jednym z trzonów. Firma rok do roku notujemy stabilną sprzedaż. - Zależy nam na tym, by nie tracić udziałów w tym rynku, by cały czas na nim funkcjonować. W tym roku rozpoczęliśmy redesign całego portfolio, mamy nową szatę graficzną, nowe opakowania, startujemy z nową kampanią, zachęcamy dzieciaki do udziału w konkursach, do walki o cenne nagrody - tłumaczy nasz rozmówca.

Czytaj także:

Prezes Hoop: Wierzę, że uda się utrzymać wysoki poziom kadry menadżerskiej

Cały wywiad został opublikowany w czerwcowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • eM 07-07-2011, 10:40:
Jak to nie... jedyni, wspaniali, najlepsi...
  • Producent 07-07-2011, 08:03:
ZAPEWNIAM ...nie jestescie jedyni

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (14 948) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.