Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Hoop: Kategoria napojów dla dzieci szybko się kurczy, ale zamierzamy w nią stale inwestować

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 06-07-2011, 12:43
Prezes Hoop: Kategoria napojów dla dzieci szybko się kurczy, ale zamierzamy w nią stale inwestować
Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska

Rozwój kategorii napojów dla dzieci w ostatnim czasie wyhamował. Z moich obserwacji wynika, że jeśli jakaś kategoria rośnie, to interesuje się nią wielu nowych producentów, którzy także chcą korzystać na jej rozwoju. Jest to potencjalne źródło kolejnych przychodów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Martin Mateáš, prezes zarządu Hoop Polska.

Jak tłumaczy, tak było w kategorii soków w kartonach. - Przez lata była ona mocna, wiele się w nią inwestowało. W ciągu kilku ostatnich lat stała się "czerwonym oceanem" - działa w niej wielu producentów, jej oferta jest szeroka. I tym samym kategoria się "popsuła". Podobnie było w sektorze napojów dziecięcych - mówi Martin Mateáš.

W naszym regionie Kofola była pierwszym producentem napojów dla dzieci. - Kategoria rosła, wstępowali do niej kolejni producenci. Jako lider proponowaliśmy kolejne innowacje, takie jak chociażby Jupik Aqua, napój, który okazał się świetnym pomysłem. Obecnie w tej kategorii działa już wielu producentów. Każdy inwestuje, grupa docelowa jest rozdrabniana pomiędzy coraz większą liczbę producentów. Wsparcie wymaga dużych inwestycji - mówi.

Martin Mateáš podaje, że będzie trudno walczyć o nowe udziały w tej kategorii, jak również o to, by utrzymać obecne. - Może dziś za wcześnie o tym mówić, ale możliwe jest, że za jakiś czas segment ten skurczy się całkowicie. Zainteresowanie konsumentów (rodziców i dzieci) tą kategorią raczej spada. Jak zauważamy, coraz częściej ci konsumenci przechodzą do innych kategorii - wybierają wodę lub syropy. Warto też pamiętać, że jeśli konsumenci są zalewani zbyt wieloma propozycjami, często odchodzą w ogóle od kategorii - komentuje prezes Hoop Polska.

Jednak, mimo że kategoria jest trudna, Jupik dla Hoop Polska ma być jednak jednym z trzonów. Firma rok do roku notujemy stabilną sprzedaż. - Zależy nam na tym, by nie tracić udziałów w tym rynku, by cały czas na nim funkcjonować. W tym roku rozpoczęliśmy redesign całego portfolio, mamy nową szatę graficzną, nowe opakowania, startujemy z nową kampanią, zachęcamy dzieciaki do udziału w konkursach, do walki o cenne nagrody - tłumaczy nasz rozmówca.

Czytaj także:

Prezes Hoop: Wierzę, że uda się utrzymać wysoki poziom kadry menadżerskiej

Cały wywiad został opublikowany w czerwcowym numerze magazynu "Rynek Spożywczy".

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • eM 07-07-2011, 10:40:
Jak to nie... jedyni, wspaniali, najlepsi...
  • Producent 07-07-2011, 08:03:
ZAPEWNIAM ...nie jestescie jedyni

Zobacz wszystkie komentarze (2)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (22 346) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH