Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Horteksu: Najszybciej w naszej branży będzie rozwijał się sektor napojów

  • Autor: Magdalena Brzózka, Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-10-2009, 16:46
Prezes Horteksu: Najszybciej w naszej branży będzie rozwijał się sektor napojów

Nie soki czy nektary będą wyznaczały trendy w branży napojowej. Klienci będą kupować coraz więcej napojów. O nowych smakach i innowacyjnych składach. - Najszybciej rozwijają się napoje niegazowane. Jest to kategoria, która umożliwia największą innowacyjność - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Tomasz Kurpisz, prezes Hortex Holding. Firma będzie rozwijała m.in. dział napojów dla dzieci.

- W tej chwili kategoria klasycznych, 100-proc. soków rośnie relatywnie wolno. Trudno coś spektakularnego wymyślić w odniesieniu do 100-proc. soków, gdzie jest skończona liczba smaków. Natomiast napoje umożliwiają dużo większą kreatywność wprowadzania nowości - zauważa Tomasz Kurpisz.

Prezes przewiduje, że rozwój tego segmentu będzie trendem, który się w najbliższych latach utrzyma.

Kategoria soków, nektarów i napojów niegazowanych w Polsce rośnie w tempie kilku procent rocznie. - Jesteśmy w stanie rosnąć razem z rynkiem. Jest on, pomijając marki własne sieci, zdominowany przez trzech graczy: 34 proc. ma Maspex, Hortex obejmuje 15 proc. rynku, Agros Nova zaś - 11 proc. Firmy te łącznie reprezentują blisko 90 proc. rynku brandowego - wyjaśnia prezes Horteksu.

Podkreśla, że jego firma stara się jednak rozwijać całe portfolio. Nie kładzie szczególnego nacisku na żaden z produktów. - Zdajemy sobie sprawę z tego, że aby mieć ofertę atrakcyjną dla konsumentów trzeba być obecnym we wszystkich segmentach. Jest to także oferta interesująca dla naszych dystrybutorów - oferujemy im spektrum tego, co jest im potrzebne do tego, by dobrze funkcjonować na rynku - mówi prezes Kurpisz. 

Interesujące dla zarządu są wszystkie segmenty, nawet te, których rozwój nie jest dynamiczny. - Widzimy bowiem możliwość zwiększenia przez nas udziałów. Tak jest np. w segmencie soków i napojów dla dzieci. Nie rośnie on szybko, ale nasz udział jest w nim relatywnie najmniejszy. Dlatego dla nas jako dla producenta znaczący jest potencjał, który tkwi w Leonie - dodajeTomasz Kurpisz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 087) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH