REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Jutrzenki: Spodziewam się poprawy wyników w IV kw. i w 2010 r.

  • Autor: PAP
  • Data: 03-11-2009, 23:07

Jutrzenka ocenia, że IV kwartał tego roku powinien potwierdzić pozytywny trend wzrostu marż na działalności operacyjnej. Spółka spodziewa się dalszej poprawy wyników w 2010 roku - poinformował w wywiadzie dla PAP prezes Jutrzenki Jan Kolański.

REKLAMA

"Chcielibyśmy, aby czwarty kwartał 2009 roku był przynajmniej tak dobry jak poprzedni. Z pewnością nie zanotujemy straty netto jak w czwartym kwartale 2008 roku. Czwarty kwartał jest dla naszej branży kluczowy w segmencie słodyczy, przypraw i bakalii, a napoje także sprzedają się nie najgorzej. Spodziewamy się, że cały rok powinien być bardzo dobry dla Jutrzenki" - powiedział prezes.

W 2010 roku prezes spodziewa się dalszej poprawy. "Rok 2010 nie powinien być gorszy niż 2009. Jeżeli sytuacja na rynkach światowych nie pogorszy się w stosunku do roku bieżącego, to spółka zrobi wszystko, żeby dać akcjonariuszom dużą satysfakcję z zainwestowanych środków" - powiedział prezes.

Jutrzenka podała w ubiegłym tygodniu prognozowane wyniki za trzeci kwartał 2009 roku. Spółka prognozuje, że skonsolidowany zysk netto grupy wyniósł 9,5-10,5 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 120-150 proc. rdr.

Spółka przewiduje też, że skonsolidowane przychody grupy wyniosą w trzecim kwartale 2009 roku 143-155 mln zł, co oznacza wzrost o 2-10 proc. rdr, skonsolidowany zysk operacyjny wyniesie 12-13,2 mln zł (wzrost o 60-75 proc. rdr), a zysk EBITDA 18,5-19,5 mln zł (wzrost o 50-60 proc. rdr).

Spółka podała, że wzrost przychodów wynika głównie z lepszej od budżetowanej realizacji sprzedaży w dywizji napojowej grupy, gdzie dynamika rok do roku wyniosła 36 proc.

Z kolei wzrost rentowności to głównie efekt wdrażanych działań reorganizacyjnych po konsolidacji grupy w latach 2007 -2008. Poprawa rentowności nastąpiła dzięki zwiększaniu efektywności procesów produkcyjnych w grupie, a także dzięki trwałemu obniżeniu kosztów sprzedaży.
Zdaniem prezesa, poprawa wyników to efekt m.in. udoskonaleń w ramach grupy, takich jak uruchomienie centrum logistycznego czy wprowadzenie nowego systemu informatycznego, ale przede wszystkim optymalizacji portfela marek.

"Skoncentrowaliśmy się na naszych najlepszych markach. Optymalizacja portfela produktów umożliwiła poprawę efektywności tego obszaru" - powiedział prezes.

Jutrzenka zrezygnowała z mało znanych na rynku marek, czy regionalnych produktów, które często dublowały się z bardziej znanymi produktami.
"Te wszystkie działania zaczęły stopniowo przynosić efekty. Teraz następuje kumulacja tych efektów, ale już wkrótce powinny one być jeszcze bardziej widoczne" - powiedział.

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH