Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Jutrzenki: Wyniki segmentu napojów będą zależały od cen surowców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2011, 14:51
Prezes Jutrzenki: Wyniki segmentu napojów będą zależały od cen surowców

Głównym motorem wzrostu Jutrzenki w 2011 roku, pod względem przychodów i marżowości, będzie segment słodyczowy. W segmencie napojów chcemy w tym roku wyjść na zero lub osiągnąć niewielki zysk, jednak będzie to zależało od cen surowców - mówi prezes Jutrzenki Jan Kolański.

- Firma od wielu lat stawia na segment słodyczowy i chcemy to kontynuować. Promujemy nasze marki, będziemy wprowadzać nowe produkty, mamy już przygotowanych kilka niespodzianek - mówi prezes giełdowej Jutrzenki.

Jutrzenka chce w tym roku wydać na inwestycje około 40 mln zł. Środki te pójdą na inwestycje w zakład produkcyjny w Bydgoszczy oraz w segment napojowy.

- Chcemy koncentrować naszą produkcję, by napoje były produkowane w Opatówku, a słodycze w dużym stopniu w Bydgoszczy i Kaliszu - mówi Jan Kolański.

Natomiast w segmencie napojowym - spółka m.in. chce pod marką Hellena wprowadzać napoje w mniejszych butelkach. Zarząd nie deklaruje, że w tym segmencie spółce uda się osiągnąć zysk netto w tym roku.

- W segmencie napojowym kluczowy jest wolumen sprzedaży. W tym roku chcemy przekroczyć w napojach 100 mln zł przychodów, to powinno nam pozwolić na osiągnięcie zysku - mówi prezes Jutrzenki.

Prezes zwraca uwagę, że w czwartym kwartale strata w tym segmencie nie była duża, wyniosła minus 500 tys. zł na poziomie zysku operacyjnego.

- A trzeba wziąć pod uwagę, że czwarty kwartał to na pewno nie jest sezon dla napojów - mówi. I dodaje, ze rok 2010 nie był tak dobry dla napojów, jak zakładano. - Rok 2011 powinien być lepszy - przewiduje prezes Jutrzenki.

Jan Kolański podkreśla, że bardzo zaszkodziły spółce wysokie ceny surowców, jednak w segmencie napojów drogie surowce powinny sprzyjać zwiększaniu sprzedaży.

- Nasz segment jest mniej narażony na drożejące surowce niż segment soków, który bardzo drożał. Klienci mogą poszukiwać tańszych napojów, w których my się znajdujemy - przewiduje prezes Jutrzenki.

- W ubiegłym roku i niedawno, w lutym, podwyższyliśmy ceny. Z drugiej strony szukamy oszczędności wewnątrz organizacji, by utrzymać marże na tym samym poziomie. Być może nawet uda się nam je trochę podnieść - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 03-03-2011, 22:37:
W poprzednich artykułach pisano, że segment napojowy w 2010 wygląda b.dobrze, a teraz, że nie i to mimo relatywnie małej stracie w IV kw. Duża zmiennosć.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 386) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.