REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Jutrzenki: Wyniki segmentu napojów będą zależały od cen surowców

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 28-02-2011, 14:51
Prezes Jutrzenki: Wyniki segmentu napojów będą zależały od cen surowców

Głównym motorem wzrostu Jutrzenki w 2011 roku, pod względem przychodów i marżowości, będzie segment słodyczowy. W segmencie napojów chcemy w tym roku wyjść na zero lub osiągnąć niewielki zysk, jednak będzie to zależało od cen surowców - mówi prezes Jutrzenki Jan Kolański.

REKLAMA

- Firma od wielu lat stawia na segment słodyczowy i chcemy to kontynuować. Promujemy nasze marki, będziemy wprowadzać nowe produkty, mamy już przygotowanych kilka niespodzianek - mówi prezes giełdowej Jutrzenki.

Jutrzenka chce w tym roku wydać na inwestycje około 40 mln zł. Środki te pójdą na inwestycje w zakład produkcyjny w Bydgoszczy oraz w segment napojowy.

- Chcemy koncentrować naszą produkcję, by napoje były produkowane w Opatówku, a słodycze w dużym stopniu w Bydgoszczy i Kaliszu - mówi Jan Kolański.

Natomiast w segmencie napojowym - spółka m.in. chce pod marką Hellena wprowadzać napoje w mniejszych butelkach. Zarząd nie deklaruje, że w tym segmencie spółce uda się osiągnąć zysk netto w tym roku.

- W segmencie napojowym kluczowy jest wolumen sprzedaży. W tym roku chcemy przekroczyć w napojach 100 mln zł przychodów, to powinno nam pozwolić na osiągnięcie zysku - mówi prezes Jutrzenki.

Prezes zwraca uwagę, że w czwartym kwartale strata w tym segmencie nie była duża, wyniosła minus 500 tys. zł na poziomie zysku operacyjnego.

- A trzeba wziąć pod uwagę, że czwarty kwartał to na pewno nie jest sezon dla napojów - mówi. I dodaje, ze rok 2010 nie był tak dobry dla napojów, jak zakładano. - Rok 2011 powinien być lepszy - przewiduje prezes Jutrzenki.

Jan Kolański podkreśla, że bardzo zaszkodziły spółce wysokie ceny surowców, jednak w segmencie napojów drogie surowce powinny sprzyjać zwiększaniu sprzedaży.

- Nasz segment jest mniej narażony na drożejące surowce niż segment soków, który bardzo drożał. Klienci mogą poszukiwać tańszych napojów, w których my się znajdujemy - przewiduje prezes Jutrzenki.

- W ubiegłym roku i niedawno, w lutym, podwyższyliśmy ceny. Z drugiej strony szukamy oszczędności wewnątrz organizacji, by utrzymać marże na tym samym poziomie. Być może nawet uda się nam je trochę podnieść - dodaje.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • klient 03-03-2011, 22:37:
W poprzednich artykułach pisano, że segment napojowy w 2010 wygląda b.dobrze, a teraz, że nie i to mimo relatywnie małej stracie w IV kw. Duża zmiennosć.

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (11 967) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH