REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes KIG PR: W 2013 roku nie spodziewamy się kurczenia rynku napojów

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 27-11-2012, 11:11
Prezes KIG PR: W 2013 roku nie spodziewamy się kurczenia rynku napojów
Wojciech Rutkowski, prezes zarządu, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy"

- Ze względu na to, że spożycie napojów w Polsce jest znacznie niższe niż w Europie Zachodniej, w 2013 roku nie spodziewamy się kurczenia rynku, ale trudno też oczekiwać dużych wzrostów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Wojciech Rutkowski, prezes zarządu, Krajowa Izba Gospodarcza "Przemysł Rozlewniczy".

REKLAMA

- Obecna sytuacja gospodarcza ma duży wpływ także i na branżę napojową. Niższa jest sprzedaż, wielu konsumentów wybiera tańsze napoje i częściej decyduje się na zamienniki (np. nektary, napoje owocowe czy wody butelkowane zamiast soków). Jednak 2012 rok nie był tak rozczarowujący dla branży, jak poprzedni, kiedy sprzedaż psuło zimne i deszczowe lato. W tym roku dzięki cieplejszej aurze oraz imprezom sportowym, w tym Euro 2012, producentom udało się uzyskać około 5-proc. wzrost sprzedaży, a w przypadku wód butelkowanych mógł on sięgnąć nawet 8 proc. Nie są to duże wzrosty i odchodzący rok branża ocenia jako "minimalnie na plusie" - komentuje Wojciech Rutkowski.

Jego zdaniem, kategorie, które mogą zaliczyć 2012 rok do udanych, to przede wszystkim cola, która zyskała dzięki promocji głównego producenta podczas Euro 2012; energetyki, które rosną mimo stagnacji oraz wody butelkowane.

Jak podkreśla, ogromnym zagrożeniem dla polskich producentów napojów są wysokie ceny surowców, w tym absurdalnie wysokie ceny cukru oraz opakowań, czyli głównie granulatu do produkcji opakowań PET. - Rozwój branży mogłyby też w przyszłości zahamować ewentualne podatki od tzw. niezdrowej żywności, które wprowadzają niektóre kraje europejskie - dodaje, prezes KIG PR.

- Branża nie życzyłaby sobie także podwyżek podatku VAT. Tymczasem na pobudzenie branży ogromny wpływ mogłaby mieć obniżka VAT-u na wody butelkowane. Obecnie jest to 23 proc., podczas gdy soki objęte są 8-proc. podatkiem. Życzylibyśmy sobie, aby wody także należały do tej uprzywilejowanej grupy produktów uznanych do podstawy diety. Wiele krajów Europy Zachodniej stosuje niższą stawkę VAT na wody, a niektóre całkiem z tego podatku zrezygnowały - podsumowuje Wojciech Rutkowski.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 247) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH