Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kofoli: Zainwestowaliśmy w budowanie nowych kanałów sprzedaży

  • Autor: ŁR, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-05-2010, 15:14
Prezes Kofoli: Zainwestowaliśmy w budowanie nowych kanałów sprzedaży

Wypracowane wyniki cieszą nas, tym bardziej, że osiągnęliśmy je w niesprzyjających warunkach rynkowych - mówi Jannis Samaras, prezes i większościowy akcjonariusz Grupy Kofola.

Pomimo spadku o 23,9 proc. skonsolidowanych przychodów w porównaniu do pierwszego kwartału 2009 r., spółka wypracowała zysk operacyjny na niemal niezmienionym poziomie (5,1 mln złotych w I kwartale 2010 r., wobec 5,3 mln złotych w tym samym kwartale minionego roku).

Wyniki zostały wypracowane w trudnym okresie na rynku. W Rosji, od bieżącego roku, wprowadzone zostały ograniczenia w reklamowaniu napojów alkoholowych i podniesiono akcyzę na alkohol, w związku z czym część partnerów biznesowych Kofoli dokonała zakupów jeszcze w czwartym kwartale 2009.

Efektem tej sytuacji był bardzo znaczący spadek obrotów w I kwartale 2010. W Polsce spółka przechodziła reorganizację działu sprzedaży. Koncentrowała się na kilku kluczowych markach, co spowodowało spadki sprzedaży słabszych marek, nie mających wsparcia marketingowego.
Poza tym, jak podaje Kofola w komunikacie - niekorzystny wpływ miała także sroga i śnieżna zima, nie zachęcająca do zakupów. Jedynie rynki czeski i słowacki nie odnotowały większych zmian w przychodach (licząc w walutach lokalnych) i to pomimo presji cenowej, zwłaszcza w kategorii napojów typu cola.

Z uwagi na umacniającą się złotówkę, przychody z tych krajów, przeliczone na złote, spadły. W dalszym ciągu odczuwalna była niepewność konsumentów o najbliższą przyszłość i poszukiwanie oszczędności również w koszyku napojów.

- W ostatnim czasie dużo wysiłku i środków inwestowaliśmy w poprawę dystrybucji i budowanie nowych kanałów sprzedaży, stąd procentowy wzrost kosztów sprzedaży. Dodatkowo, w pierwszym kwartale br., wprowadziliśmy do naszego portfela szereg nowości (w tym na rynku czeskim i słowackim: herbaty mrożone, nowe wody smakowe, wody z dodatkiem tlenu czy napoje dziecięce Jumper na rynku rosyjskim) i mamy już pierwsze pozytywne sygnały przyjęcia ich przez rynek - komentuje Jannis Samaras.

W Polsce, w kwietniu 2010, firma Hoop Polska wprowadziła na rynek nową kategorię napojów - Domowe Kompoty Babci Paoli.

Podobał się artykuł? Podziel się!

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH