Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KP SA: Będziemy inwestować w innowacyjne produkty i opakowania

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2011, 13:36
Prezes KP SA: Będziemy inwestować w innowacyjne produkty i opakowania
Robert Priday - nowy prezes KP SA

W ciągu sześciu miesięcy roku finansowego 2011 (od kwietnia do września), sprzedaż Kompanii Piwowarskiej wyniosła 7,95 mln hl piwa, co pozwala spółce na utrzymanie silnej pozycji rynkowej z udziałem w rynku na poziomie 39,1 proc. pomimo spadku wolumenu sprzedaży o 160 tys. hl (o 2 proc. w porównaniu do roku ubiegłego).

Jak zapewnia spółka, Tyskie i Żubr pozostały największymi markami pod kątem wielkości sprzedaży w Polsce. Marka Wojak, z segmentu ekonomicznego, oraz Grolsch (premium), wykazały dwucyfrowe wskaźniki wzrostu sprzedaży. Dobre wyniki sprzedaży osiągnęła marka Gingers, która jest kierowana do kobiet.

Robert Priday, prezes KP SA, przyznał, że liczy na ożywnienie na rynku piwa oraz poprawę wyników spółki w przyszłym roku.

Strategia Kompanii Piwowarskiej ma się skupić w najbliższym czasie na umacnianiu flagowych marek, tworzeniu innowacyjnych produktów i opakowań oraz edukowaniu Polaków w zakresie wiedzy o piwie. Robert Priday potwierdził w rozmowie z dziennikarzami, że - z racji tego, że polski rynek piwa osiągnął nasycenie - utrzymanie wiodącej pozycji rynkowej wymaga innowacyjnego podejścia do portfela produktów grupy. Jego zdaniem, nowych działań Kompanii w tym zakresie należy spodziewać się w pierwszych tygodniach przyszłego roku. Jesienią br. do sklepów trafiły trzy nowe piwa: Żubr Ciemnozłoty, Redds Cranberry i Książece Pszeniczne.

Prezes KP SA objął swoje stanowisko pod koniec października br. Zapewnił, że jego celem jest zbudowanie na nowo kultury picia piwa w Polsce. Jego zdaniem nasi rodacy spożywają piwo w domu, a nie w pubach i spontanicznie, jak wielu innych Europejczyków. - Chcemy pokazać nowe okazje do picia piwa, takie jak choćby pora obiadowa, gdzie króluje wino. Będziemy zachęcać do picia piwa w ciągu dnia, ale odpowiedzialnie - dodał Robert Priday.

Wielkość sprzedaży osiągniętej przez KP w roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 r. wyniosła 14,1 mln hektolitrów piwa. Kompania Piwowarska jest częścią jednego z największych na świecie producentów piwa - SABMiller plc. W roku finansowym zakończonym 31 marca 2011 SABMiller osiągnął przychody w wysokości 28,3 mld USD oraz wypracował zysk brutto (EBITA) w wysokości 5 mld USD.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • lol 16-11-2011, 13:12:
skoro Gingers kierowany jest do kobiet to chyba go przestanę kupować...
albo zmienię płeć :)
  • gjj 16-11-2011, 13:11:
konsument
  • Sklepikarz 15-11-2011, 21:53:
Do mnie te piwa trafiły do sklepu i stoją jak zaczarowane, ludzie kupili na próbę i im nie smakuję a krawaciarze tylko jeżdżą i mnie męczą aby kupował tego badziewia więcej, co za ludzi ...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 208) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.