Prezes KP SA: Małe browary nie mają szans na przejęcie znaczących udziałów w rynku

- Małe browary odgrywają ważną rolę w branży, ponieważ otwierają ją na nowe pomysły i rozwiązania. Nie mają jednak szans, aby przejąć znaczące udziały w polskim rynku piwa - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Robert Priday, prezes zarządu Kompanii Piwowarskiej SA.
Jego zdaniem na niekorzyść mikrobrowarów działa fakt, że nie są w stanie zagwarantować wysokiej jakości produktu w przypadku każdego wyprodukowanego przez siebie piwa.
- Pod względem wielkości sprzedaży piwa polski rynek osiągnął niemal maksimum. Zaczyna się era zwiększania wartości sprzedaży i generowania jak największych przychodów z jednej butelki czy puszki piwa. Będzie to związane z licznymi innowacjami, np. nowymi smakami czy typami i wielkością opakowań. Przez ostatnie dziesięć lat tych nowości na polskim rynku było niewiele. Dlatego konsument tym bardziej będzie oczekiwał zróżnicowania oferty - komentuje Robert Priday.
Prezes Kompanii Piwowarskiej dodaje, że w Polsce jest nadal miejsce na piwa specjalistyczne i nowości, bo konsumenci szukają nowych doświadczeń.
- Dlatego branża musi starać się być dla nich atrakcyjna. Z drugiej strony jednak pozostaje pytanie, ile z tych nowych piw w dłuższej perspektywie jest w stanie utrzymać się na rynku. Ponadto nie można przesadzać z nowościami, ponieważ może dojść do sytuacji, gdy konsumenci zaczną interesować się kategorią właśnie ze względu na nie - podsumowuje nasz rozmówca.
Czytaj także: Prezes KP SA: Nie damy się wciągnąć w wojnę cenową na rynku piwa


Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
KOMENTARZE: (8)
Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!
Zobacz wszystkie komentarze (8)