Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes KP SA: Nie damy się wciągnąć w wojnę cenową na rynku piwa

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-03-2012, 11:21
Prezes KP SA: Nie damy się wciągnąć w wojnę cenową na rynku piwa
Robert Priday, prezes zarządu KP SA

Celem Kompanii Piwowarskiej nie jest zwiększanie wolumenu sprzedaży kosztem spadku rentowności, dlatego nie zamierzamy walczyć ceną. Wiązałoby się to z koniecznością cięcia kosztów, a w konsekwencji ze spadkiem jakości, co w dłuższym terminie mogłoby zaszkodzić naszej pozycji rynkowej. Kompania jest w stanie osiągnąć 50 proc. udziałów rynkowych w ujęciu ilościowym - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Robert Priday, prezes zarządu KP SA.

- Kontekst rynkowy, w jakim działamy, jest obecnie dość złożony. W ostatnich miesiącach, czy nawet latach, nastąpił kilkuprocentowy wzrostu rynku piwa w Polsce, ale jego źródłem były głównie marki ekonomiczne, a także fakt obniżania przez konkurencję cen. W efekcie tych zjawisk następuje faktycznie obniżanie wartości rynku. Kompania Piwowarska nie może i nie zamierza dać się wciągnąć w wojnę cenową, ponieważ walcząc ceną wzmacnialibyśmy wiarygodność tanich piw. Jesteśmy przekonani, że konsumenci naszych marek dobrze znają ich wartość i są skłonni zapłacić za nie nieco więcej - komentuje prezes spółki.

Jak dodaje, marka ekonomiczna KP Wojak odnotowała ostatnio dwucyfrowy wzrost sprzedaż. Jednak przyznaje, że większość z naszych piw to marki droższe, ze średniej i wysokiej półki cenowej, które najbardziej odczuwają skutki zmian preferencji konsumenckich.

- Piwo zaczyna być postrzegane jako jeden z wielu towarów dostępnych na rynku, w przypadku którego kluczowym kryterium wyboru staje się cena. Uważam, że to bardzo zły trend, ponieważ piwo nie jest tego typu produktem. Za poszczególnymi piwami stoją marki niosące za sobą określoną wartość i przekaz. Czy można wyprodukować dobre piwo, które jest tanie? Nie. Mercedes jest w stanie wyprodukować ekonomiczny odpowiednik dla swoich aut, ale tego nie robi ze względu na swój rynkowy wizerunek. Tak samo powinno być na rynku piwa - mówi Robert Priday.

Tłumaczy, że obecnie najważniejsze dla Kompanii Piwowarskiej jest zwiększenie znaczenia głównych marek - Lecha i Tyskiego.

- Jednak pamiętać musimy o rozwijaniu całego portfela marek. Dlatego też Kompania Piwowarska ma zamiar inwestować w segment ekonomiczny, wspierać marki mainstream, ale także w dłuższej perspektywie inwestować w segment premium. Ta ostatnia sprawa, to kwestia zbalansowania portfolio. Jeżeli masz duży udział segmentu ekonomicznego, to musisz także zadbać o Premium - dodaje nasz rozmówca.

Przyznaje także, ze KP będzie dalej rozwijać również innowacje. W zeszłym roku konsumenci zapoznali się choćby z ciemnozłotym wariantem Żubra, żurawinowym Redd'sem czy Książęce Pszeniczne. - W tym roku nasi konsumenci mogą liczyć na to, że znów ich pozytywnie zaskoczymy - dodaje.

Obecnie KP utrzymuje silną pozycję lidera rynkowego z udziałem w rynku na poziomie 39,5 proc. W pierwszej połowie roku finansowego (kwiecień-wrzesień) 2011 spółka osiągnęła 2-proc. spadek sprzedaży, która osiągnęła 7,9 mln hl.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (3)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Ola 19-03-2012, 21:00:
WOjak w sklepie po 1,5 a żubr po 1,8 więc co Wy tam lejecie i jak nie idziecie na ilość przy takich cenach, konkurujecie ostro z Tatrą która wam zabrała klientów ...
  • olsen 19-03-2012, 17:25:
Kurczę, kilka miesięcy w Polsce i gościa "olśniło". Szkoda, że co innego mówi, a co innego robi i będzie robił.
  • hurt 19-03-2012, 16:00:
Pewnie dlatego obniżyli cene tyskeigo, lecha i żubra na sklepach tradycyjny...

Zobacz wszystkie komentarze (3)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 650) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH