Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kraft Foods: Konsumenci będą wybierali produkty kierując się ceną i innowacyjnością

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB, ŁS
  • Data: 07-12-2011, 15:18
Prezes Kraft Foods: Konsumenci będą wybierali produkty kierując się ceną i innowacyjnością
Na zdj. Stefan Golonka, prezes Kraft Foods Polska. Fot. zelaznastudio.pl

Zdaniem prezesa Kraft Foods Polska Stefana Golonki, trudno jednoznacznie prognozować, jakie będą nastroje konsumenckie i poziom wydatków w przyszłym roku. Jak zauważa, nawet w czasach recesji konsumenci nie rezygnują z „drobnych przyjemności", jak np. słodkie przekąski czy filiżanka kawy. - Myślę, że konsument będzie patrzył w dwóch kierunkach - cenowym oraz innowacji - mówi Stefan Golonka w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jak ocenia prezes Kraft Foods Polska, konsumenci mają coraz większą wiedzę, są też bardziej nastawieni na siebie i swoje przyjemności. Coraz więcej podróżują, mają doświadczenia z innych rynków, poszerzają horyzonty, są otwarci na innowacje.

- Myślę, że z jednej strony będzie rosło zapotrzebowanie na tańszą ofertę, zaś z drugiej poszukiwane będą produkty niosące ze sobą jakość lub dodatkową wartość - mówi Stefan Golonka.

I dodaje, że przykładem takiej wartości, a konkretnie innowacji są ciastka LU Go!, które nie są tanie, ale dostarczają innych nowych walorów.

Prezes przyznaje, że spółka odczuwa wysokie ceny surowców. - W przypadku Kraft Foods niemal wszystkie surowce, które są nam potrzebne do produkcji, są obecnie bardzo drogie. Mam tu na myśli kawę, kakao, zboża, czy cukier. Dodatkowo na pewno nie pomaga nam kurs złotówki. Słaba polska waluta oznacza wysokie koszty importu potrzebnych nam surowców i gotowych towarów - wymienia.

- To bardzo negatywne zjawisko, szczególnie, że mówimy o podwyżkach naprawdę dużych. Nie ulega wątpliwości, że branża boryka się i będzie się borykała z tym problemem, bo trudno zignorować dwucyfrową podwyżkę kosztów surowców - dodaje.

W tej sytuacji Kraft Foods Polska stara się przede wszystkim pilnować kosztów i poszukiwać oszczędności.

- Mamy w ramach naszej firmy stały projekt, który polega na tym, że przyglądamy się każdemu elementowi produkcji, by próbować wygospodarować dodatkowe środki na wsparcie marek lub jak najbardziej zminimalizować wpływ podwyżek kosztów surowców - mówi prezes polskiego oddziału Kraft Foods.

Jego zdaniem, podnoszenie cen, często wymuszane, by pokryć wzrost kosztów, prędzej czy później oznaczać może zmniejszenie konsumpcji. - Dlatego poszukujemy oszczędności, niekoniecznie tylko w samym surowcu, ale w całym procesie, w którym uczestniczy cała grupa ludzi - poprzez dział zakupu surowców, opakowań i marketingu. Wszyscy szukają sposobów na oszczędności, oczywiście bez szkody dla jakości - mówi.

Niepewność warunków, w jakich działa i będzie działać firma w najbliższym czasie to największy problem. - Niepewność warunków, w jakich działamy będzie nam towarzyszyć. Będzie to wymagało szybkiego reagowania na zmieniającą się sytuację rynkową, analizy i dostosowywania naszych działań do zmian i wymogów rynku i konsumentów - mówi Stefan Golonka.

Przeczytaj także:

Prezes Kraft Foods Polska nt. planowanych akwizycji

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 809) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.