Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kraft Foods Polska: Będziemy inwestować w budowanie marek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB, ŁS
  • Data: 13-12-2011, 10:43
Prezes Kraft Foods Polska: Będziemy inwestować w budowanie marek
Prezes Kraft Foods Polska ocenia, że integracja z Cadbury odbyła się bez większych problemów. Fot. Paweł Pawłowski/zelaznastudio.pl

Firma Kraft Foods Polska niedawno wdrożyła system SAP, a obecnie zamierza inwestować głównie w rozwój sprzedaży i budowanie marek. - Nasze marki można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to marki, które są fundamentem naszej firmy, druga grupa to młode marki, które bardzo mocno się rozwijają - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Golonka, prezes Kraft Foods Polska.

- Jakie inwestycje spółka planuje?

- Jesteśmy tuż po wdrożeniu systemu SAP, który wprowadziliśmy w ostatni weekend października. To był ogromny wysiłek wymagający koordynacji wewnątrz firmy tak, aby w naszych zakładach nie nastąpiły przerwy w produkcji i abyśmy mogli na bieżąco wystawiać i księgować faktury. Ewentualne problemy mogłyby być bardzo kosztowne.

Jeśli chodzi o pozostałe inwestycje, to będziemy się skupiać głównie na rozwoju szeroko pojętej sprzedaży i inwestycjach w budowanie marek oraz promocje produktów.

- Które marki spółka chce najsilniej rozwijać?

- W Polsce jesteśmy obecni w kawie, słodyczach czekoladowych, oraz ciastkach i produktach impulsowych, do których poza markami Prince Polo i 3BIT należą również cukierki Halls.

Jednocześnie nasze marki można podzielić na dwie grupy. Pierwsza z nich to marki, które są fundamentem naszej firmy na dziś i jutro, czyli głównie Jacobs i Milka. Są to marki, które priorytetowo wspieramy. Druga grupa to młode marki, które bardzo mocno się rozwijają. W tej drugiej grupie są na przykład Lubisie czy LU Go! Są to produkty, które dzisiaj są małe, ale to tutaj jest przyszłość. Te marki będą uzyskiwać skalę.

- Na które marki spółka skieruje główne nakłady marketingowe - marki fundamentalne czy nowe?

- Mamy ekspresy Tassimo, które oferuje szeroki wybór kaw Jacobs i inne gorące napoje, np. czekoladę Milka i to jest właśnie pójście w kierunku nowoczesności. Rozwijamy także nowe produkty - wprowadzamy nowy produkt w ramach marki Lubisie - śniadaniowy, z nowym nadzieniem.

- Jak wyglądają plany rozwoju produkcji w Polsce?

- Chciałbym przypomnieć, że Kraft Foods Polska to obecnie 3,2 tys. pracowników i osiem lokalizacji, w tym siedem fabryk. To dość dużo.

- To stan po przejęciu Cadbury.

- Tak. Trzy z tych lokalizacji to efekt wspomnianego przejęcia.

- Czy zakończył się już proces integracji struktur Kraft Foods i Cadbury w Polsce?

- Z integracją struktur nie było większych problemów, chociażby ze względu na to, że obie firmy działały w podobnej kulturze organizacyjnej. Oczywiście było z tym trochę pracy, w końcu powstał duży podmiot zatrudniający ok. 3,2 tys. osób.

Należy jednak przypomnieć, że skala integracji obu firm od strony działalności handlowej była tak naprawdę ograniczona, ze względu na decyzję Komisji Europejskiej, która pozytywną decyzję nt. transakcji uzależniła od sprzedaży części aktywów, a dokładnie Wedla.

Cały wywiad ze Stefanem Golonką, prezesem Kraft Foods Polska można przeczytać najnowszym wydaniu magazynu Rynek Spożywczy

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (25 950) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH