Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kraft Foods Polska nt. planowanych akwizycji

  • Autor: ŁS, PB, portalspozywczy.pl
  • Data: 30-11-2011, 12:33
Prezes Kraft Foods Polska nt. planowanych akwizycji
Na fot. Stefan Golonka, prezes Kraft Foods Polska

- Jeśli przyjrzymy się grupie Kraft Foods to widzimy, że akwizycje są dokonywane raczej globalnie. Tak było z herbatnikami kupionymi od Danone, czy przejęciem Cadbury - mówi Stefan Golonka, prezes Kraft Foods Polska, pytany przez portalspozywczy.pl o potencjalne akwizycje na polskim rynku.

I dodaje: - Bardzo rzadko zdarza się, że przejmowana jest marka o zasięgu lokalnym. Grupa idzie raczej w kierunku kupowania marek globalnych i dostosowywania ich do wymogów rynku lokalnego.

- Nasza strategia ma nawet swoją własną nazwę - „glokalizm", czyli specyficzne połączenia globalnego zasięgu firmy z przystosowaniem naszych produktów do lokalnego rynku. Staramy się modyfikować nasze globalne marki, tak aby lepiej spełniały oczekiwania konsumentów na danym rynku, czasami próbujemy także na szerszą skalę rozwijać wybrane lokalne marki - wyjaśnia Stefan Golonka.

- Nie sądzę, więc aby doszło do akwizycji lokalnych firm w Polsce. Decyzje dotyczące przejęć zapadają na poziomie centrali firmy i muszą przynieść wartość dodaną całej Grupie, a nie tylko na jednym z rynków - dodaje.

Firma Kraft Foods obecna jest w Polsce od 1992 r. Firma jest liderem na rynku kawy i ciastek markowych w Polsce, zajmując jednocześnie wiodącą pozycję na rynku wyrobów czekoladowych. W jej portfolio znajdują się kawy: Carte Noire, Jacobs, Maxwell House, system gorących napojów Tassimo, czekolady Milka i Alpen Gold, wafelki Prince Polo, batony 3BIT, cukierki Halls oraz ciastka: OREO, Milka, LU Go!, LU Petitki, Lubisie, Delicje, Łakotki, Złotokłose, LU Digestive i krakersy TUC.

Kraft Foods Polska to obecnie 3,2 tys. pracowników i osiem lokalizacji, w tym siedem fabryk. Na świecie Kraft jest drugim co do wielkości koncernem spożywczym na świecie, działa w ok. 170 krajach. Obroty firmy za 2010 r. sięgnęły blisko 50 mld USD.


Cały wywiad ze Stefanem Golonką, prezesem Kraft Foods Polska można przeczytać najnowszym wydaniu magazynu
Rynek Spożywczy.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (23 746) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH