Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Kraft Foods Polska o roli mediów społecznościowych i mobilnych technologi w budowaniu strategii firm spożywczych

  • Autor: PB, ŁS, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-12-2011, 14:40
Prezes Kraft Foods Polska o roli mediów społecznościowych i mobilnych technologi w budowaniu strategii firm spożywczych
Stefan Golonka, prezesem Kraft Foods Polska

- Technologie mobilne to zbliżająca się wielkimi krokami rewolucja w sposobach sprzedaży i metodach komunikacji z konsumentem. Każda firma, która myśli w sposób poważny o nowoczesnym konsumencie, musi zacząć już myśleć o tych metodach - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Stefan Golonka, prezesem Kraft Foods Polska.

- Kraft Foods chce we współpracy z firmą Nielsen monitorować portale społecznościowe w Polsce.

- Projekt monitorowania portali społecznościowych, który realizujemy z Nielsenem (NM Incite - red.), jest w bardzo wstępnej, pilotażowej fazie. To nie znaczy, że monitoring dopiero rozpoczęliśmy. Dzięki nawiązaniu tej współpracy wiemy, że będzie to monitoring zaawansowany i będziemy robić to w sposób bardziej systemowy. Za nami już kilka projektów wykorzystujących media społecznościowe.

Dzięki jednej z naszych kampanii „Milka. Razem dla Tatr" na bieżąco prowadzimy dialog z internautami. Wokół idei ochrony tatrzańskiej przyrody udało się nam zgromadzić społeczność blisko 75 tys. fanów.

Traktujemy media społecznościowe jako jedno ze źródeł informacji, którego znaczenie rośnie - bo jest spontaniczne. Znajdujemy tam m.in. informacje o tym, co konsumenci myślą o nas, o marce, o firmie, ciekawych zjawiskach i wydarzeniach związanych z naszą branżą. Chcemy to wiedzieć. Jednak dużo ważniejsze jest to, aby próbować wyczuć intencje oczekiwań konsumentów w przyszłości. To jest właśnie coś, na czym nam szczególnie zależy.

Projekt jest w Polsce „pilotem" i jak każdy „pilot" jest narzędziem, sposobem na weryfikację pewnych założeń. Zobaczymy, czy spełni nasze oczekiwania. Najważniejsze jest to, by z tej masy informacji wyciągnąć wnioski, które mogą być przydatne. W skrajnych sytuacjach może być przecież 100 różnych osób i tyle samo różnych opinii.

- Monitoring pozwoli poznać oczekiwania konsumentów, lepiej dopasować produkty do ich oczekiwań i dowiedzieć się, w którym kierunku podąża rynek?

- Jest to jeden z elementów, który na pewno jest pomocny przy rozpatrywaniu kierunków, w których powinno się iść. Ale podkreślam, że jest to jeden z elementów. Na portalu społecznościowym można obserwować wiele spontanicznych reakcji, co wcale nie oznacza, że są one wszystkie słuszne, a nie za bardzo subiektywne.

Dziś rola marki polega na budowaniu relacji z konsumentami. Szczególnie tam, gdzie większość z nich spędza coraz więcej czasu, czyli w sieci. Na wpisaniu się w ich świat, zaprzyjaźnieniu. Staramy się te trendy zrozumieć, a nawet wyprzedzić.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH