REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Kraft Foods Polska: Umacniamy naszą pozycję na rynku kawy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB, ŁS
  • Data: 09-12-2011, 12:44
Prezes Kraft Foods Polska: Umacniamy naszą pozycję na rynku kawy
Zdaniem Stefana Golonki, prezesa Kraft Foods polska, w Polsce jest duża konkurencja w segmencie napojów, nie tylko w kategorii kaw.

Wzrost sprzedaży kawy w sklepach wyhamowuje, czego przyczyną są wyższe ceny i rozwój sieci kawiarni - ocenia prezes Kraft Foods Polska Stefan Golonka. Pomimo to, w sierpniu i wrześniu tego roku spółka wzmocniła swoją pozycję w kawach.

REKLAMA

- Z punktu widzenia naszych udziałów na rynku, ostatni okres mamy lepszy. W sierpniu i wrześniu wzmocniliśmy naszą pozycję, głównie w czekoladach i kawach, gdzie pomogła nam po raz pierwszy przeprowadzona akcja „Lato z kawą" - mówi prezes Kraft Foods Polska Stefan Golonka w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, końcówka roku jest dużo trudniejsza, ze względu na sytuację makroekonomiczną oraz koszty.

Jak tłumaczy prezes, kawa nie jest produktem sezonowym, jednak w lecie następuje niewielki spadek sprzedaży. - Dzięki tej akcji bardzo wzrosły nam udziały w kawie rozpuszczalnej w stosunku do poprzedniego okresu - mówi Stefan Golonka.

I dodaje, że w segmencie czekolad i ciastek firma także przeprowadziła sporo akcji, głównie wizerunkowych.

Spółka Kraft Foods wprowadza obecnie na polski rynek nowy produkt - Tassimo, mały ekspres do kawy na kapsułki. - Jest to duża inwestycja od strony wsparcia sprzedaży i reklamy. Bierzemy udział w akcjach degustacyjnych w galeriach handlowych czy w sklepach elektronicznych - mówi prezes polskiego oddziału Kraft Foods.

Ta kampania to wyjście do konsumenta tam, gdzie rynek kawy rośnie.

- Kawa mielona w najlepszym przypadku będzie niewiele rosła. Sprzedaż kawy rozpuszczalnej do tej pory co prawda notowała ładny wzrost, ale aktualnie jej tempo wzrostu też się zmniejsza. Tassimo daje możliwość przygotowania kawy, jaką pijemy w kawiarni - mówi Stefan Golonka.
Jego zdaniem, w ostatnich miesiącach wpływ na to zjawisko miał gwałtowny wzrost cen.

- Kiedy zaczynaliśmy naszą działalność w Polsce i próbowaliśmy określić potencjał rynku, to patrzyliśmy na konsumpcję kawy w Polsce i porównywaliśmy do konsumpcji na Zachodzie. Teraz wiemy, że w wielu przypadkach do takich poziomów nie dojdziemy. Od momentu otwarcia naszego rynku, powstała dużo większa konkurencja w segmencie napojów, nie tylko w kategorii kaw - konsument ma dziś dużo większy wybór niż kilkanaście lat temu - tłumaczy prezes.

- Widzimy, jak wiele powstaje kawiarni, jest to pewien trend wpływający na wielkość zakupów w sklepach detalicznych. Konsumpcja kawy ma miejsce już nie tylko w domu, pojawiają się inne możliwości - dodaje.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (26 526) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH