REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Kraft Foods: Rynek słodyczy rośnie dzięki produktom markowym

  • Autor: Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 13-12-2012, 08:21
Prezes Kraft Foods: Rynek słodyczy rośnie dzięki produktom markowym
Zoltán Novák, prezes Kraft Foods Polska

Przeczytaj wywiad z nowym prezesem Kraft Foods Polska Zoltánem Novákiem, który w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl mówi o sytuacji na rynku słodyczy w Polsce oraz o planach wprowadzenia przez spółkę innowacyjnego produktu, który ma szanse zbudować całkiem nowy segment czekolad.

REKLAMA

Jak ocenia Pan sytuację na rynku słodyczy? Może zacznijmy od rynku ciastek...

Polski rynek ciastek już od kilku lat charakteryzuje się stabilnym wzrostem. W ostatnim roku urósł o ponad 8,2 proc. wartościowo. Rynek ten jest bardzo duży i mocno rozdrobniony, co oznacza, że występuje na nim mnogość producentów i marek, jak również wielość formatów i rodzajów ciastek. Niekwestionowanym liderem rynku ciastek markowych z 18,4 proc. udziałem wartościowym jest Kraft Foods Polska, właściciel choćby takich marek jak: belVita, Delicje, Milka, Petitki, Oreo.

Jakie nowe trendy można zauważyć na rynku ciastek?

W związku ze zmieniającymi się światowymi trendami żywieniowymi, a także zwyczajami konsumpcyjnymi Polaków, rynek słodyczy w Polsce poszerza się o nowe produkty i gramatury, a także segmenty. Przykładem jest tzw. Nutrition, czyli nowy segment ciastek pożywnych, których sprzedaż wartościowa w długim okresie, od września 2011 do września 2012wzrosła o 16 proc. Jego rozwój związany jest z silnym i rosnącym w naszym kraju trendem „Health & Wellness".

Widzimy też wzrost segmentu ciastek z czekoladą i dodatkami. Sprzedaż rozwija się zarówno wolumenowo jak i wartościowo. Wzrost sprzedaży wartościowej w tym segmencie wyniósł aż 13 proc., wolumenowej 7 proc.

Co to oznacza dla producentów?

Jednym z największych wyzwań, jakie stoją przed producentami branży spożywczej jest właśnie znajomość trendów oraz szybka reakcja na nie. Kluczowym jest także utrzymywanie innowacyjności produktów. Na przykład Kraft Foods, mając na uwadze zmieniające się zwyczaje i potrzeby konsumentów, wprowadził do portfolio belVitę - zdrowszą alternatywą dla zwykłych ciastek. belVita to ciastka zbożowe, z błonnikiem i witaminami, których receptura została stworzona specjalnie z myślą o śniadaniu.

A jakie trendy są widoczne na rynku słodyczy czekoladowych?

Marki czekoladowe w ostatnim czasie dosyć aktywnie oferują nowości na rynku tabliczek i pralin. Przykładem jest nasza marka Milka, która z sukcesem wprowadziła tabliczki z podwójnym nadzieniem oraz praliny Milka Crispello.

Kolejny trend to wzrost sprzedaży czekolad o gramaturze 300g - sprzedaż w tej kategorii urosła o 37,3 proc. Widzimy także wzrost segmentu czekolad białych oraz gorzkich, odpowiednio o ponad 30 proc. i o 10 proc. Dodatkowo obserwujemy wzrost segmentu tabliczek z dodatkami - tutaj sprzedaż wartościowo zwiększyła się o ponad 9 proc.

W kategorii pralin i czekolad, obserwujemy sezonowość sprzedaży z silnym wzrostem w okresie Świąt Bożego Narodzenia. Atrakcyjna oferta czołowych producentów powoduje, że konsumenci kupują znacznie więcej słodyczy, zwłaszcza pralin.

Jak na tym rynku radzi sobie Kraft Foods?

Staramy się reagować na zmieniające się trendy. Na przykład od grudnia 2012 Alpen Gold wprowadza pierwsze na rynku czekolady z lekko solonymi dodatkami: Migdał lekko solony i Chrupek lekko solony. Produkty te mają szansę zbudować całkowicie nowy segment na rynku czekolad ze średniej półki cenowej.

Od 1 października 2012 roku Kraft Foods Polska S.A. jest częścią Mondelez International, Inc., największego na świecie producenta czekolady, ciastek i cukierków oraz drugiego co do wielkości producenta kawy oraz gum do żucia. Firma jest obecna w osiemdziesięciu krajach i zatrudnia 100.000 ludzi na całym świecie. Jako część Mondelez International, Inc. nasza firma jest aktualnie liderem na rynku kawy, ciastek markowych i czekolady w Polsce.

Średni wartościowy udział w polskim rynku czekolady od początku roku 2012 wynosi 15,6 proc., a wolumenowy 14,1 proc., co daje naszej firmie pozycję lidera w 2012 roku. Natomiast udział wartościowy Kraft Foods Polska w rynku tabliczek czekoladowych wynosi 28 proc. (styczeń-wrzesień 2012).

KOMENTARZE: (2)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Konsumentka 21-12-2012, 13:48:
"Staramy się reagować na zmieniające się trendy. Na przykład od grudnia 2012 Alpen Gold wprowadza pierwsze na rynku czekolady z lekko solonymi dodatkami: Migdał lekko solony i Chrupek lekko solony. Produkty te mają szansę zbudować całkowicie nowy segment na rynku czekolad ze średniej półki cenowej"...
Nie mogę się zgodzić z tym, że Firma Kraft jest pierwszą firmą na polskim rynku z tego typu czekoladami. Już parę miesięcy temu w sklepie widziałam czekoladę Wedla z solonymi orzchami arachidowymi. Czyli Wedel był pierwszy :)

  • Gurman 13-12-2012, 10:25:
Niby sklepy są pełne wszystkiego, a idziesz i nie masz co wybrać, bo wszystko nudne i przewidywalne do bólu. Producenci żadnych ciekawych nowości nie wprowadzają i tyle, aby się o tym przekonać wystarczy przekroczyć granicę na zachodzie naszego kraju. To wieczne zadowolenie prezesów i ględzenie o tym jakie to są nowości itd. jest denerwujące i robi się od tego mdło... Gdzie Milka z ciastkami Oreo? Gdzie Milka z karmelkami Daim? Gdzie Toblerone z ryżem, albo solonymi migdałami? Na portalu aukcyjnym, w sklepie który sprowadza towar z niemieckich hurtowni lub w sklepach za zachodnią granicą. Tak samo z innymi markami np. coca cola waniliowa, cola z dodatkiem soku pomarańczowego, Orangina, Giotto itd.

Zobacz wszystkie komentarze (2)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 403) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH