Partnerzy portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Maspeksu: Debiut byłby dobrym rozwiązaniem problemu generacyjnego

- Debiut na giełdzie byłby dla naszej firmy dobrym sposobem na rozwiązanie zbliżającego się problemu generacyjnego - wskazuje w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Jak podkreśla, giełda jest też dobrym miejscem do pozyskania kapitału na realizację dużych projektów inwestycyjnych i akwizycji. Wskazuje, że każdy dział firmy jest przygotowany do ewentualnego debiutu. - Co nie oznacza, że stanie się to w najbliższej przyszłości - zaznacza.

Prezes Maspeksu: Debiut byłby dobrym rozwiązaniem problemu generacyjnego
Jak wskazuje Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, jego firma jest przygotowana do ewentualnego debiutu na warszawskim parkiecie.

Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
Data: 16-02-2011, 10:53

Rozważają Państwo wejście na parkiet. Kiedy spółka planuje debiut na warszawskiej giełdzie?

Debiut na giełdzie byłby dla naszej firmy dobrym sposobem na rozwiązanie zbliżającego się problemu generacyjnego. Od ponad 20 lat Maspex ma sześciu udziałowców, a do głosu dojdzie wkrótce następne pokolenie przez co liczba udziałowców jeszcze się zwiększy. Wprowadzenie spółki na giełdę stworzyłoby firmie możliwość rozwoju i jednocześnie ułatwiło udziałowcom swobodę działania w sprawach zmian właścicielskich. Otrzymalibyśmy rynkową wycenę tego co posiadamy i przygotowalibyśmy grunt do płynnej zmiany generacyjnej w firmie.
Jesteśmy przygotowani do tego pod względem: struktur organizacyjnych firmy, sposobu raportowania, sposobu prowadzenia księgowości i innych wymogów formalnych. Co nie oznacza, że stanie się to w najbliższej przyszłości.
Nie ulega również wątpliwości, że giełda jest dobrym miejscem do pozyskania kapitału na realizację dużych projektów inwestycyjnych i akwizycji. Jeśli trafi się nam taki właśnie projekt to z możliwości tej prawdopodobnie skorzystamy. Ale o taki projekt nie jest łatwo. Nie mogę się pochwalić niczym, co by obecnie miało taki charakter. Nie zwalnia mnie to jednak z przygotowań do potencjalnych działań. Moim zadaniem jako zarządzającego jest to, żeby wszystkie procesy i działania przygotowawcze były zamknięte i w momencie, kiedy taka potrzeba zaistnieje, abyśmy byli gotowi.

Czy są Państwo przygotowani, żeby całą firmę wprowadzić na giełdę czy może jest rozważany podział firmy?

Od jakiegoś czasu prowadzimy swój biznes jako dwie rozdzielone dywizje: część „sucha" obejmująca produkty zbożowe i instant oraz część "mokra" zajmująca się sprzedażą soków, nektarów i napojów. Są to dwie wydzielone struktury, ale na poziomie właścicielskim się łączą. Nie ma żadnych tego typu decyzji, ale z punktu widzenia przygotowania i zorganizowania tych dwóch biznesów, oba są gotowe do takiego procesu.

Czyli jest możliwość, że na giełdzie pojawią się dwie firmy oddzielnie, bądź tylko jedna z nich?

Nie spekulujemy, jasno określamy, co może spowodować nasz debiut na giełdzie. Nic z dnia na dzień się nie stanie. Ale podkreślam, nie zwalnia mnie to z tego, aby, być przygotowanym.

Jak twierdzą niektórzy eksperci, wprowadzenie na giełdę jednego z działów miałoby sens np. po owocnym zakończeniu rozmów z PepsiCo. Na jakim są one etapie?

Mamy jasną politykę informacyjną i nie komentujemy tego typu pogłosek i spekulacji. Gdybyśmy chcieli odnosić się do wszystkiego, co jest nam przypisywane, zajmowalibyśmy się wyłącznie tym. Mogę zapewnić, że nasza firma nie zawarła z żadnym innym podmiotem z branży umowy przewidującej strategiczną współpracę lub powiązania kapitałowe.

Podobał się artykuł? Podziel się!

więcej informacji:

Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    GPW RSS ALERT    /    PepsiCo RSS ALERT    /    debiut RSS ALERT

KOMENTARZE (1)

  • Mexico 2011-02-16 11:12:33
    W niemal każdym wywiadzie to samo o debiucie na giełdzie. Zapomniał dodać to, co często powtarza dla ucieszonych dziennkarzy: że interesują nas przejęcia podmiotów wytwarzających produkty o przedłużonym terminie przydatności do spożycia. Takie produkty mogą być dotrzeć do klientów dzięki naszej sieci dystrybucji.

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 34.236.145.124
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

portale w grupie

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.