Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Maspeksu: Stanęliśmy po stronie słabszego, który w naszej ocenie ma rację

Od grudnia to Maspex, a nie FoodCare jest partnerem Dariusza Tigera Michalczewskiego i na mocy umowy licencyjnej ze znanym bokserem produkuje napój Tiger Energy Drink. Ponieważ spory prawne dotyczące własności marki cały czas trwają, na rynku funkcjonują dwa tigery. O współpracy z Dariuszem Michalczewskim i jego fundacją opowiada Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

Prezes Maspeksu: Stanęliśmy po stronie słabszego, który w naszej ocenie ma rację
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Maspex stał się oficjalnie licencjobiorcą wizerunku Dariusza Michalczewskiego oraz oznaczenia Tiger i rozpoczął produkcję i sprzedaż Tigera. Co będzie należało do Państwa obowiązków?

Podpisując umowę licencyjną z Dariuszem Tiger Michalczewskim i Jego Fundacją „Równe Szanse" jasno rozdzieliliśmy zadania. Po naszej stronie jest produkcja, sprzedaż i promocja oraz zobowiązani jesteśmy do płacenia opłaty licencyjnej. Fundacja i Dariusz Tiger Michalczewski w tym czasie koncentrują się na uporządkowaniu sytuacji prawnej. To bardzo istotne, ponieważ jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowania biznesu na zbyt skomplikowanym stanie prawnym. Nasi partnerzy podeszli do tego z dużą determinacją. O ile dla nas jest to projekt biznesowy średniej wielkości, dla spółki FoodCare pewnie trochę większy, ale także projekt biznesowy, to dla Dariusza Tiger Michalczewskiego i jego Fundacji to walka o życie.

Będąc zaproszonym do tego projektu, dokonaliśmy oceny i zadaliśmy sobie dwa proste pytania, od odpowiedzi na które uzależniliśmy nasze zaangażowanie. Po pierwsze, żeby lepiej zrozumieć charakter umowy licencyjnej łączącej Dariusza Tiger Michalczewskiego z poprzednim licencjobiorcą sprawdziliśmy, czy przed rozpoczęciem współpracy w roku 2003 spółka Gellwe (dzisiaj FoodCare) posiadała jakiekolwiek produkty pod marką Tiger? Odpowiedź brzmi: nie. Z tego wynika, że do wspólnego projektu wszystkie aktywa brandowe wniósł Dariusz Tiger Michalczewski. Drugie pytanie brzmiało: czy przyzwoitym jest, by po siedmiu latach bardzo owocnej współpracy napisać na opakowaniu, że teraz „dokarmiamy tygrysy w Zoo" i tym samym odmówić Dariuszowi Tiger Michalczewskiemu uczestnictwa w tym projekcie? Odpowiedź jest oczywista: jest to niegodziwość. Tego typu zachowań, ani sądy, ani polskie prawo nie mogą nagradzać. Cała późniejsza, dogłębna analiza prawna poparła tylko tezę wynikającą z tych dwóch prostych odpowiedzi, które zadaliśmy sobie u zarania projektu.

więcej informacji:

Krzysztof Pawiński RSS ALERT    /    Dariusz Michalczewski RSS ALERT    /    Maspex RSS ALERT    /    FoodCare RSS ALERT    /    Tiger RSS ALERT    /    energetyki RSS ALERT

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.