Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Maspeksu: Stanęliśmy po stronie słabszego, który w naszej ocenie ma rację

  • Autor: Weronika Kreczko, portalspozywczy.pl
  • Data: 06-02-2011, 14:39
Prezes Maspeksu: Stanęliśmy po stronie słabszego, który w naszej ocenie ma rację
Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice

Od grudnia to Maspex, a nie FoodCare jest partnerem Dariusza Tigera Michalczewskiego i na mocy umowy licencyjnej ze znanym bokserem produkuje napój Tiger Energy Drink. Ponieważ spory prawne dotyczące własności marki cały czas trwają, na rynku funkcjonują dwa tigery. O współpracy z Dariuszem Michalczewskim i jego fundacją opowiada Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice.

Maspex stał się oficjalnie licencjobiorcą wizerunku Dariusza Michalczewskiego oraz oznaczenia Tiger i rozpoczął produkcję i sprzedaż Tigera. Co będzie należało do Państwa obowiązków?

Podpisując umowę licencyjną z Dariuszem Tiger Michalczewskim i Jego Fundacją „Równe Szanse" jasno rozdzieliliśmy zadania. Po naszej stronie jest produkcja, sprzedaż i promocja oraz zobowiązani jesteśmy do płacenia opłaty licencyjnej. Fundacja i Dariusz Tiger Michalczewski w tym czasie koncentrują się na uporządkowaniu sytuacji prawnej. To bardzo istotne, ponieważ jestem zdecydowanym przeciwnikiem budowania biznesu na zbyt skomplikowanym stanie prawnym. Nasi partnerzy podeszli do tego z dużą determinacją. O ile dla nas jest to projekt biznesowy średniej wielkości, dla spółki FoodCare pewnie trochę większy, ale także projekt biznesowy, to dla Dariusza Tiger Michalczewskiego i jego Fundacji to walka o życie.

Będąc zaproszonym do tego projektu, dokonaliśmy oceny i zadaliśmy sobie dwa proste pytania, od odpowiedzi na które uzależniliśmy nasze zaangażowanie. Po pierwsze, żeby lepiej zrozumieć charakter umowy licencyjnej łączącej Dariusza Tiger Michalczewskiego z poprzednim licencjobiorcą sprawdziliśmy, czy przed rozpoczęciem współpracy w roku 2003 spółka Gellwe (dzisiaj FoodCare) posiadała jakiekolwiek produkty pod marką Tiger? Odpowiedź brzmi: nie. Z tego wynika, że do wspólnego projektu wszystkie aktywa brandowe wniósł Dariusz Tiger Michalczewski. Drugie pytanie brzmiało: czy przyzwoitym jest, by po siedmiu latach bardzo owocnej współpracy napisać na opakowaniu, że teraz „dokarmiamy tygrysy w Zoo" i tym samym odmówić Dariuszowi Tiger Michalczewskiemu uczestnictwa w tym projekcie? Odpowiedź jest oczywista: jest to niegodziwość. Tego typu zachowań, ani sądy, ani polskie prawo nie mogą nagradzać. Cała późniejsza, dogłębna analiza prawna poparła tylko tezę wynikającą z tych dwóch prostych odpowiedzi, które zadaliśmy sobie u zarania projektu.

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 288) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 330)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH