REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes Mieszka: Polski rynek słodyczy jest otwarty dla małych i dużych graczy

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 05-05-2011, 16:07
Prezes Mieszka: Polski rynek słodyczy jest otwarty dla małych i dużych graczy
Marek Malinowski, prezes Mieszka: Zamierzamy kontrolować udział marek własnych w naszej sprzedaży.

Na polskim rynku słodyczowym jest miejsce dla wielu graczy, zarówno małych spółek, jak i dużych koncernów. Ten rynek nie daje się łatwo zawojować, nawet dużymi inwestycjami - uważa Marek Malinowski, prezes firmy Mieszko.

REKLAMA

Zdaniem prezesa Mieszka, polski rynek jest stosunkowo duży, na pewno nie jest zamknięty na tyle, by funkcjonował na nim tylko jeden czy dwóch graczy.

- Jest to rynek, który daje możliwości mniejszym producentom, bo nie jest nim łatwo zawładnąć. Wiele globalnych koncernów już się o tym przekonało. Nawet bardzo duże inwestycje nie zagwarantują tego, że można ten rynek podbić w prosty sposób - mówi Marek Malinowski w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jego zdaniem, w dużym stopniu decyduje o tym struktura dystrybucji.

- Trudno jest znaleźć na świecie model zbliżony do polskiego. Ponad 100 tysięcy sklepów detalicznych, które istotnie różną się standardem i szerokością oferty to przeszkoda dla wielu producentów. Polska daje przestrzeń do tego, by na rynku funkcjonowały zarówno firmy globalne, regionalne, jak i mali gracze - ocenia prezes Mieszka.

Ocenia on, że polski rynek słodyczy, tak jak inne rynki, podlega ewolucji.

- Klienci oczekują więcej za tą samą cenę, oczekują też zmian. Oczywiście, są produkty nazwijmy to kultowe, w których raczej jest mała przestrzeń na zmiany i grupa klientów lojalnych chce powtarzalności tego produktu - mówi Marek Malinowski.

- W segmentach, w którym my operujemy, np. produktach upominkowych, jest dużo większa dowolność i możliwość kreowania preferencji konsumentów - dodaje.

Zdaniem prezesa Mieszka, obecnie trendy rynkowe często kształtuje internet. W ten sposób są także kreowane nowe marki.

- Coraz częściej młodzi konsumenci nie chcą kupować produktów markowych i wiele globalnych koncernów to odczuwa. Tracą znane marki, a nowe zostają wykreowane przez inne środki przekazu, takie jak np. internet. W Polsce to zjawisko też już zaczyna być widoczne. Skuteczne budowanie marek producentów jest trudne, ale opłaca się - ocenia Marek Malinowski.

Pomimo to, Mieszko nie zamierza raczej zwiększać udziału marek własnych w sprzedaży. Obecnie udział ten, według nieoficjalnych informacji, wynosi od kilku do kilkunastu procent.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (25 158) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH