Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Muszynianki: Mimo strat po zeszłorocznej powodzi odnotowujemy znaczne wzrosty sprzedaży

  • Autor: Paulina Mroziak, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-06-2011, 13:58
Prezes Muszynianki: Mimo strat po zeszłorocznej powodzi odnotowujemy znaczne wzrosty sprzedaży
Źródło fot.: Flickr.com

Rynek napojów bezalkoholowych i wód butelkowanych rośnie bardzo dynamicznie, o czym świadczą nasze wyniki sprzedażowe. Mimo zeszłorocznej powodzi, podczas której ucierpiały nasze zakłady, odnotowaliśmy kilkunastoprocentowe wzrosty sprzedaży, a pierwsze pięć miesięcy br. przyniosło wzrost o ok. 20 proc. - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Maria Janas, prezes zarządu Muszynianki.

Jak tłumaczy nasza rozmówczyni, choć powódź nie spowodowała trwałych strat, była tym dotkliwsza, ponieważ zaatakowała zakłady w szycie sezonu.

- Woda wdarła się do magazynu i musieliśmy zutylizować zapasy, które tam zgromadziliśmy. Jednocześnie, z powodu powodzi, panował zwiększony popyt na wodę, więc - gdyby nie straty - mogliśmy mieć szansę znacznego zwiększenia przychodów - tłumaczy Maria Janas.

Spółdzielnia Pracy Muszynianka inwestuje obecnie w remont magazynów, które zostały przejęte po jednej z upadłych rozlewni w pobliżu Muszyny. Prace zostaną ukończone jeszcze w 2011 r. - Dzięki tej inwestycji będziemy mieli możliwość zrobienia większych zapasów wczesną wiosną i solidniejszego przygotowania się do sezonu letniego - komentuje prezes.

Nasza rozmówczyni informuje, że firma stara się pozyskać nowe źródła wody, aby dalej się rozwijać. Jednak, jak przyznaje Maria Janas, Muszynianka nie zamierza przejmować mniejszych firm. - Przejęcia rozlewni wiążą się z rozdrobieniem produkcji oraz kosztownymi inwestycjami - tłumaczy.

Jak dodaje, propozycje przejęcia firm z regionu pojawiają się dość często. Są to zazwyczaj małe, niedoinwestowane podmioty, które nie posiadają niezbędnych atestów, a rozpoczęcie produkcji w ich zakładach wiązałoby się ze sporymi nakładami finansowymi.

Zdaniem prezesa Muszynianki, rynek wód butelkowanych w Polsce będzie się konsolidował, choć nie na masową skalę - zarówno poprzez przejmowanie małych spółek przez większe, jak i łączenie się średnich i małych rozlewni. Spółdzielnia w żaden sposób nie chce jednak w tym procesie uczestniczyć.

- Małe firmy poszukują wsparcia u większych, przede wszystkim jeśli chodzi o reklamę, marketing i dotarcie do kanałów dystrybucji. Był taki okres, kiedy i do naszych drzwi pukali przedstawiciele koncernów, ale teraz nie dostajemy już takich propozycji. Nie rozważaliśmy ich i nie planujemy tego, ponieważ jako podmiot "rodzinny" działamy w sprawdzonej od lat formule - podsumowuje prezes Janas.

Spółdzielnia posiada około 5-proc. udział w rynku wody w Polsce oraz 50-proc. w kategorii wód wysokozmineralizowanych. Muszynianka dostępna jest w opakowaniach 0,6l oraz 1,5l. Sprzedawana jest nie tylko w Polsce, ale i za granicą: w Kanadzie, Stanach Zjednoczonych, Australii oraz Wielkiej Brytanii.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 467) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH