Partnerzy portalu
partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu partner portalu

Prezes Polbisco: Trend wzrostowy na rynku słodyczy powinien być kontynuowany

Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl o sytuacji na rynku słodyczy, prognozach wzrostu na kolejne lata oraz nowych trendach.

Prezes Polbisco: Trend wzrostowy na rynku słodyczy powinien być kontynuowany
Marek Przeździak, prezes Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych i Cukierniczych Polbisco

Autor: Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
Data: 27-12-2012, 19:14
Producenci słodyczy borykają się z wysokimi cenami surowców. Czy mimo to rynek rośnie?

Mimo trudnej sytuacji ekonomicznej i spowolnienia gospodarczego, notujemy w dalszym ciągu wzrosty rynku słodyczy, choć niewielkie. Najlepiej wypada pod tym względem segment wyrobów czekoladowych i segment ciastek. Jeśli chodzi o cukierki, sytuacja jest trochę trudniejsza.
W ostatnim roku rynek słodyczy wzrósł ilościowo o ok 1 proc., wartościowo o ponad 6 proc. Jeśli chodzi o wzrosty w poszczególnych kategoriach, to w przypadku wyrobów czekoladowych rynek wzrósł wartościowo o ponad 5 proc., a wolumenowo ok. 2 proc. Dla kategorii ciastek wzrost wartościowy szacowany jest na poziomie ponad 8 proc., a wolumenowy ok. 2 proc.

Jaka jest obecnie wartość rynku słodyczy w Polsce, w porównaniu do okresu sprzed roku?

Wartość rynku słodyczy w ujęciu rocznym wynosi 8,2 mld złotych, przed rokiem było to ok. 7,7 mld zł.

Czy któraś z kategorii słodyczy zanotowała spadek sprzedaży?

Jeśli chodzi o cukierki - karmelki, lizaki - to zanotowano tu niewielki spadek zarówno wartościowy jak i wolumenowy.

Czy przyszły rok będzie lepszy dla producentów słodyczy? Jak może kształtować się sprzedaż na rynku?

Prognozy na kolejne lata są dość optymistyczne, bo zakładamy, że mimo wszystko trend wzrostowy powinien być kontynuowany. Pod względem wielkości sprzedaży będzie on pewnie niewielki, szacujemy go średnio w skali całego rynku na 1-2 proc., natomiast wartościowo może rynek wzrastać między 5 a 7 proc.

Największa dynamika wzrostu spodziewana jest w kategorii wyrobów czekoladowych, zwłaszcza czekolad ciemnych (gorzkich) jak i batonów oraz w kategorii ciastek.

Należy pamiętać, że co prawda siła nabywcza polskich konsumentów nie rośnie, ale słodycze to jedna z tych drobnych przyjemności, na które nawet w trudnej sytuacji można sobie pozwolić. Poza tym, w porównaniu do Unii Europejskiej konsumpcja słodyczy w Polsce jest na niskim poziomie, a to oznacza potencjał wzrostu.

więcej informacji:

Marek Przeździak RSS ALERT    /    Polbisco RSS ALERT    /    słodycze RSS ALERT    /    czekolada RSS ALERT

KOMENTARZE (3)

  • kuchnia stachurska 2012-12-28 15:29:30
    Życie to białko i klientom należy się na ten temat solidna informacja zewsząd. Jak też o tym iż źródło energii powinno być jedno: albo węglowodany, albo tłuszcze. Cukry proste to w obu przypadkach powód chorowania społeczeństwa, w myśl reguły: albo cukry, albo zdrowie.
  • kuchnia stachurska 2012-12-28 15:33:36
    8,2 mld zł rynek słodyczy, a ile ma za to rynek farmaceutyków na skutki żywienia się tymi słodyczami?
  • Pan Cukierjan;) 2012-12-28 16:40:21
    jeśli ktoś żywi się tylko słodyczami to pewnie musi sięgać potem po farmaceutyki;) ludzie - nie wariujcie, wszystko w nadmiarze szkodzi, kilka kostek czekolady nie zabije człowieka a poprawi nastrój;) zajmijcie się opisywaniem w komentarzach skutków palenia papierosów .Pozdrawiam i więcej życzliwości życzę w Nowym Roku

PISZESZ DO NAS Z ADRESU IP: 3.226.122.74
Dodając komentarz, oświadczasz, że akceptujesz regulamin forum

subskrybuj portalspozywczy.pl

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku



Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami naszego portalu.
iii

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.