Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PVA: Rynek Ameryki Południowej jest przyjazny dla polskich wódek

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, Paulina Bełżecka
  • Data: 20-01-2012, 16:07
Prezes PVA: Rynek Ameryki Południowej jest przyjazny dla polskich wódek
Ydaniem Andryeja Syumowskiego, preyesa PVA, w Brazylii dobra wódka to produkt importowany, dlatego walka konkurencyjna na tym rynku rozgrywa się pomiędzy importerami

Szansą na zwiększanie sprzedaży przez polskich producentów wódek jest eksport, gdyż rynek rodzimy kurczy się. Przyjazny dla polskich wódek jest rynek Ameryki Południowej i tutaj rodzime trunki powinny zdobywać coraz większe udziały - uważa Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka (Polish Vodka Association - PVA).

- Zważywszy na wzrost gospodarczy, wzrost zamożności konsumentów latynoamerykańskich, szczególnie w Brazylii, jest to rynek bardzo perspektywiczny - mówi Andrzej Szumowski.

Przypomina, iż Brazylia to około 200 mln ludności. - Oczywiście grupa, która sięga po importowane alkohole jest znacznie mniejsza, ale warstwa społeczna, którą stać na nie, stale się zwiększa - ocenia prezes PVA.

Brazylia posiada swój narodowy trunek, który stanowi konkurencję dla wódki. Jest to cachaca, alkohol produkowany lokalnie, głównie z trzciny cukrowej. Jednak, zdaniem Andrzeja Szumowskiego, nie zastąpi on dobrej wódki.

- Jest to produkt innej kategorii, poczynając od smaku, na sposobie produkcji kończąc. Wykwintne koktajle powinny być sporządzane na bazie wódki, która jest ceniona w Brazylii - mówi.

Podkreśla on, że na rynku brazylijskim polskie wódki są od dawna obecne, znane i cenione. Przykładem jest wódka Wyborowa, którą można znaleźć w całej Ameryce Południowej. Są tu także obecne takie wódki, jak: Chopin czy Belvedere.

- Należy przyjąć, że przyszłość polskiej wódki to eksport. Rynek rodzimy przez ostatnie dwa lata nieznacznie się obniżał. Nawet, jeśli rynek krajowy będzie rósł, w co osobiście wierzę, to przyrosty nie będą tak wielkie, jak potencjalnie wzrost eksportu, szczególnie do krajów szybko bogacących się społeczeństw. Brazylia, Argentyna, Chile, Kolumbia, Meksyk to są rynki, na których polska wódka jest tradycyjnie obecna i powinna zdobywać coraz większe udziały - mówi Andrzej Szumowski.

Przeczytaj także: Belvedere i CEDC rozwijają eksport

 

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 812) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH