Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes PVA: Wódka staje się coraz popularniejsza w Indiach

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 19-04-2012, 14:49
Prezes PVA: Wódka staje się coraz popularniejsza w Indiach
Andrzej Szumowski, prezes Polish Vodka Association (PVA)

Rynek indyjski jest dość hermetyczny, ale powoli liberalizuje się. Coraz większą popularność zdobywa na tym rynku wódka. Należy przyjąć, że w niedługim czasie zarówno europejskie, jak i polskie marki alkoholi będą coraz silniej reprezentowane na rynku kontrastów, jakim są niewątpliwie Indie - mówi Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

- Jestem przekonany, że polskie wódki wejdą i na trwale zadomowią się na rynku indyjskim. Nie jest to bowiem kultura obca naszym rodzimym alkoholom. Proszę pamiętać, że Indie były perłą w koronie brytyjskiej, stąd wpływy dżinu czy whisky są tam niezwykle silne. Niemniej wódka również zalicza się do grona najbardziej rozpoznawalnych brendów na tym rynku. Wynika to z globalnej popularności wódki - mówi Andrzej Szumowski.

Przyznaje, że jest to rynek dość hermetyczny, chroniony poprzez stosowanie tzw. ceł importowych - nawet do ok. 150 proc. - Dotychczas ograniczało to skutecznie eksport alkoholi do Indii i dotyczyło to również polskich wódek. Obecnie powoli rynek ten liberalizuje się, dzięki m.in. zabiegom Komisji Europejskiej i silnemu wsparciu polskiego rządu w czasie prezydencji, w zakresie uzgodnień dotyczących umowy o wolnym handlu (UE - Indie) - ocenia prezesa PVA (Polish Vodka Association).

Zwraca on uwagę, że rynek alkoholi jest w Indiach niejednolity. - Indie to subkontynent, olbrzymi kraj, który rządzi się swoimi wewnętrznymi prawami. Istnieją w nim obszary, które stosują prawodawstwo uniemożliwiające sprzedaż alkoholi na swoim terytorium, co wynika głównie z uwarunkowań religijnych i tradycji - mówi Andrzej Szumowski.

Jednak z drugiej strony, zaleta tego rynku jest jego wielkość - ponad 1 mld mieszkańców, a także wielkie aglomeracje miejskie, typu Kalkuta, New Delhi czy Mumbai, które stanowią autonomiczne rynki o ogromnym potencjale rozwojowym.

- Na uwagę zasługuje fakt stosunkowo dużej popularności alkoholi mocnych w ich obrębie. Wódka w dużych miastach staje się popularna ze względu na wzrost siły nabywczej ludności, a co za tym idzie poprawę zamożności obywateli i tworzenie się klasy średniej oraz wyższej - ocenia prezes Stowarzyszenia Polska Wódka.

Przeczytaj także:

Prezes PVA: Rynek Ameryki Południowej jest przyjazny dla polskich wódek

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (20 381) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH