Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes Toranoko: Na początku 2012 roku wejdziemy do kolejnych sieci handlowych

  • Autor: Paulina Bełżecka, portalspozywczy.pl
  • Data: 15-11-2011, 12:08
Prezes Toranoko: Na początku 2012 roku wejdziemy do kolejnych sieci handlowych
Marcin Konkołowicz, prezes Toranoko (fot. zelaznastudio.pl)

Toranoko, importer i dystrybutor japońskich alkoholi, rozmawia w sprawie wejścia do kolejnych sieci handlowych, w których rozpocznie sprzedaż prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2012 roku. Spółka nie planuje na razie wchodzenia do sieci dyskontowych, jednak nie wyklucza tego w przyszłości.

Obecnie alkohole sprzedawane przez Toranoko można znaleźć w sieciach: Piotr i Paweł, Selgros, Chata Polska oraz Alma.

- W tej chwili trwają rozmowy z innymi sieciami - jednak wejście do nich planujemy dopiero w pierwszym kwartale 2012 roku. Wynika to głównie z zamkniętego już dla negocjacji okresu przedświątecznego - mówi w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl prezes Toranoko Marcin Konkołowicz.
W tej chwili zdecydowaną większość sprzedaży spółka realizuje w sieciach handlowych oraz specjalistycznych sklepach z alkoholami. Alkohole dostarcza także dla japońskich firm, salonów samochodowych japońskich marek a nawet Ambasady Japonii w Polsce.

Spółka obecnie nie jest zainteresowana sprzedażą w sieciach dyskontowych.

- Sieci dyskontowe nie są w tej chwili na naszym celowniku z dwóch powodów. Wysoki kurs jena nie pozwala zejść do poziomu cenowego oferowanych alkoholi na poziomie 10-15 zł. Po drugie, sieci dyskontowe nie są naturalną lokalizacją dla poszukiwaniu przez klientów alkoholi niszowych - mówi Marcin Konkołowicz.

- Nie wykluczamy jednak współpracy z dyskontami w przyszłości - dodaje.

Spółka nie omija natomiast segmentu gastronomii. - Od miesiąca jesteśmy obecni w całej sieci restauracji Sushi 77, gdzie sprzedaż przekroczyła oczekiwania zarówno moje jak i pracowników naszego magazynu. Jesteśmy również obecni w innych restauracjach, w tym tak znanych jak warszawka Inaba - mówi prezes Toranoko.

Jego zdaniem, największym problemem w sektorze restauracyjnym jest problem ceny. - Wielu restauratorów przywiązuje wagę wyłącznie do ceny zapominając, że klienci, którzy nie jadają w restauracjach japońskich codziennie - a zatem jednorazowy wydatek większy o 10 proc. w stosunku do ceny wina aromatyzowanego nie stanowi większej różnicy dla klienta pragnącego wyjść z restauracji z poczuciem otrzymania najlepszej jakości - tłumaczy.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom cenowym spółka wprowadziła do swojej oferty produkt podstawowy (umeshu) o cenie obniżonej o 25 proc. w stosunku do produktu premium, a jedyną różnicą jest zwartość alkoholu - zamiast 12 proc. proponuje produkt zawierający 11 proc. alkoholu.
- Okazało się to strzałem w dziesiątkę - bo przy wysokiej jakości oferujemy bardzo rozsądny poziom cenowy pomimo wysokiego kursu jena. Tym samym zainteresowanie klientów znacząco wzrosło - mówi Marcin Konkołowicz.

Firma Toranoko zamierza poszerzać swoją ofertę o nowe rodzaje alkoholi, jednak będą to, tak jak do tej pory, produkty pochodzące wyłącznie z Japonii. Obecnie spółka oferuje 15 rodzajów nihonshu, czyli sake oraz 6 rodzajów alkoholu umeshu.

- W przyszłym roku zapewne wprowadzimy nowe produkty - zarówno nowe smaki dla umeshu jak i nowe rodzaje alkoholi. Dostajemy dużo zapytań odnośnie konkretnych alkoholi - więc chcemy w pełni zaspokajać oczekiwania naszych klientów - mówi Marcin Konkołowicz.
Jak tłumaczy prezes Toranoko, nihonshu jest wyrobem winnym powstałym z ryżu. Często jest mylnie określane mianem wódki japońskiej, która jednak nazywa się shochu.

Umeshu jest natomiast bardzo popularnym w Japonii alkoholem, który jest odpowiednikiem produkowanej w Polsce w warunkach domowych nalewki z np. malin. Jego podstawowa receptura to: owoce ume, shochu (alkohol destylowany) oraz cukier.

Umeshu jest alkoholem zasadniczo kierowanym dla kobiet - jest słodki, delikatny o wyraźnym aromacie owoców ume - choć wśród miłośników tego trunku jest także wielu mężczyzn.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 472) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH