REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Prezes ZPC Piast: Silna konkurencja na rynku słodyczy wymusza innowacyjność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2012, 10:39
Prezes ZPC Piast: Silna konkurencja na rynku słodyczy wymusza innowacyjność

Sytuacja producentów słodyczy, szczególnie małych i średnich firm, jest trudna, ze względu na wysokie ceny surowców i dużą konkurencję na rynku, która zmusza do wymyślania nowych wyrobów, jakich jeszcze nie ma na rynku. Rok 2013 raczej nie przyniesie poprawy, ze względu na kryzys gospodarczy - uważa Mirosława Białogłowicz, prezes ZPC Piast z Głogówka.

REKLAMA

- Sytuacja rynkowa jest trudna, zwłaszcza dla małych krajowych firm. Słodycze nie są artykułem pierwszej potrzeby. Jeżeli klienci chcą oszczędzać w sklepie, to zrobią to na słodyczach. Jeżeli w 2013 roku kryzys gospodarczy zmusi ludzi do oszczędzania, sytuacja tych producentów będzie ciężka - mówi Mirosława Białogłowicz, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jej zdaniem konkurencja na rynku słodyczowym jest bardzo silna. - Na półkach sklepowych jest duży wybór słodyczy. Sprzedaż coraz więcej kosztuje, zarówno w dużych sieciach handlowych, jak i w hurtowniach. Handlowcy wymagają ciągłych promocji, upustów cenowych, udziału w kosztach wydawania gazetek reklamowych, wspomagania sprzedaży poprzez zatrudnianie lub finansowanie pracowników w hurtowniach. Koszty sprzedawania przerzucane są na producentów - wymienia prezes ZPC Piast.

Dlatego też branża się konsoliduje się. - Silniejszy może więcej, robi większe zakupy i może negocjować ceny. Ma tańsze wyroby i stać go na duże promocje, reklamę. Jest to główną przyczyną wypadania z rynku mniejszych firm. Bardzo trudno jest obecnie wystartować nowej firmie - ocenia Mirosława Białogłowicz.

Jej zdaniem, małe firmy, takie jak ZPC Piast, nadal odczuwają wysokie ceny surowców , ale nie mogą podnieść cen z uwagi na konkurencję. - Mała firma musi sama udźwignąć podwyżki. My nie podwyższaliśmy cen i obecnie nie planujemy z uwagi na ryzyko braku konkurencyjności naszych cen na rynku - tłumaczy.

ZPC Piast radzi sobie w takiej sytuacji, wprowadzając produkty, na które obecnie widoczne jest zapotrzebowanie. Są to między innymi produkty prozdrowotne.

- Planujemy rozszerzyć gamę produktów prozdrowotnych, ze względu na coraz większą świadomość klientów w zakresie zdrowego odżywiania się. Silna konkurencja zmusza do wymyślania nowych wyrobów, których nie ma na rynku, spełniających oczekiwania klientów, którzy chcą zjeść coś słodkiego i zarazem zdrowego - mówi Mirosława Białogłowicz.

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH