Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPC Piast: Silna konkurencja na rynku słodyczy wymusza innowacyjność

  • Autor: www.portalspozywczy.pl
  • Data: 12-12-2012, 10:39
Prezes ZPC Piast: Silna konkurencja na rynku słodyczy wymusza innowacyjność

Sytuacja producentów słodyczy, szczególnie małych i średnich firm, jest trudna, ze względu na wysokie ceny surowców i dużą konkurencję na rynku, która zmusza do wymyślania nowych wyrobów, jakich jeszcze nie ma na rynku. Rok 2013 raczej nie przyniesie poprawy, ze względu na kryzys gospodarczy - uważa Mirosława Białogłowicz, prezes ZPC Piast z Głogówka.

- Sytuacja rynkowa jest trudna, zwłaszcza dla małych krajowych firm. Słodycze nie są artykułem pierwszej potrzeby. Jeżeli klienci chcą oszczędzać w sklepie, to zrobią to na słodyczach. Jeżeli w 2013 roku kryzys gospodarczy zmusi ludzi do oszczędzania, sytuacja tych producentów będzie ciężka - mówi Mirosława Białogłowicz, w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

Jej zdaniem konkurencja na rynku słodyczowym jest bardzo silna. - Na półkach sklepowych jest duży wybór słodyczy. Sprzedaż coraz więcej kosztuje, zarówno w dużych sieciach handlowych, jak i w hurtowniach. Handlowcy wymagają ciągłych promocji, upustów cenowych, udziału w kosztach wydawania gazetek reklamowych, wspomagania sprzedaży poprzez zatrudnianie lub finansowanie pracowników w hurtowniach. Koszty sprzedawania przerzucane są na producentów - wymienia prezes ZPC Piast.

Dlatego też branża się konsoliduje się. - Silniejszy może więcej, robi większe zakupy i może negocjować ceny. Ma tańsze wyroby i stać go na duże promocje, reklamę. Jest to główną przyczyną wypadania z rynku mniejszych firm. Bardzo trudno jest obecnie wystartować nowej firmie - ocenia Mirosława Białogłowicz.

Jej zdaniem, małe firmy, takie jak ZPC Piast, nadal odczuwają wysokie ceny surowców , ale nie mogą podnieść cen z uwagi na konkurencję. - Mała firma musi sama udźwignąć podwyżki. My nie podwyższaliśmy cen i obecnie nie planujemy z uwagi na ryzyko braku konkurencyjności naszych cen na rynku - tłumaczy.

ZPC Piast radzi sobie w takiej sytuacji, wprowadzając produkty, na które obecnie widoczne jest zapotrzebowanie. Są to między innymi produkty prozdrowotne.

- Planujemy rozszerzyć gamę produktów prozdrowotnych, ze względu na coraz większą świadomość klientów w zakresie zdrowego odżywiania się. Silna konkurencja zmusza do wymyślania nowych wyrobów, których nie ma na rynku, spełniających oczekiwania klientów, którzy chcą zjeść coś słodkiego i zarazem zdrowego - mówi Mirosława Białogłowicz.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 476) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 267)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH