Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Prezes ZPPPS: W tym roku nie jest wykluczony niewielki spadek rynku alkoholi mocnych

  • Autor: www.portalspozywczy.pl, PB
  • Data: 12-04-2011, 12:59
Prezes ZPPPS: W tym roku nie jest wykluczony niewielki spadek rynku alkoholi mocnych
Leszek Wiwała, prezes Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego

Nie ma szans na znaczące zwiększenie rynku alkoholi mocnych, dopóki nie nastąpi poprawa sytuacji ekonomicznej Polaków - uważa Leszek Wiwała, prezes ZP PPS. Jego zdaniem, rynek nie zanotuje w tym roku dużego wzrostu, może nawet lekko spaść.

- Należy zakładać, że nie będziemy świadkami dużego wzrostu sprzedaży. Wynika to z dość wysokich cen mocnych trunków, spowodowanych dużym obciążeniem podatkowym, oraz konkurencją ze strony szarej strefy - mówi Leszek Wiwała w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl.

- Oczywiście zainteresowanie konsumentów napojami alkoholowymi, zwłaszcza tymi legalnymi, jest także mocno uzależnione od ogólnej sytuacji ekonomicznej. Dopóki nie nastąpi jej znacząca poprawa, nie ma szans na znaczące zwiększenie rynku - dodaje.

Zdaniem prezesa Związku Pracodawców Polskiego Przemysłu Spirytusowego, w tym roku cały rynek napojów spirytusowych będzie się rozwijał w niewielkim stopniu lub wręcz nieznacznie kurczył.

- Wśród ekspertów zajmujących się branżą napojów spirytusowych zdania co do przyszłości rynku są podzielone. Mówi się zarówno o możliwości minimalnego wzrostu, jak i o spadku rzędu 1 proc. - mówi Leszek Wiwała.

I dodaje, że w najbliższym czasie na znaczeniu mogą szybko zyskiwać niektóre kategorie alkoholi. Dotyczy to zwłaszcza whisky, której sprzedaż urośnie prawdopodobnie o kilkanaście procent.

- W przewidywalnej perspektywie kilku czy kilkunastu lat whisky nie zagrozi jednak wódce jako najpopularniejszemu napojowi spirytusowemu w naszym kraju - podkreśla nasz rozmówca.

Jego zdaniem, nie można wykluczyć dużych zmian udziałów poszczególnych producentów w rynku napojów spirytusowych.

- Jak mogliśmy się przekonać w ciągu ostatnich kilku lat, dobry pomysł na trunek połączony z odpowiednią promocją i siecią sprzedaży może przynieść spore sukcesy oraz uznanie konsumentów - mówi Leszek Wiwała.

- W 2011 r. zapewne wielu producentów, zarówno dużych jak i małych firm, będzie wprowadzało kolejne nowości, licząc na powtórzenie sukcesu, który stał się udziałem kilku czystych wersji wódek smakowych - dodaje.

Czytaj także:

Prezes ZP PPS: Spożycie wódek czystych w Polsce pozostanie większe niż wódek kolorowych, odwrotnie iż w Unii

Eksport wódki wzrósł o 20 proc.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (21 824) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 263)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH