Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci alkoholu chcą edukować

  • Autor: PRoto.pl
  • Data: 02-11-2012, 08:29
Producenci alkoholu chcą edukować
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka - Polish Vodka Association

Producentom alkoholu zależy na prowadzeniu kampanii edukacyjnych. Agencje rządowe rzucają im kolejne kłody pod nogi, zamiast wspierać – to główne wnioski z XV edycji Dialog PR, panelu eksperckiego organizowanego przez portal PRoto.pl.

- Mamy 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, w tym m.in. zużycie wody, energii, gospodarka odpadami, wpływ na łańcuch wartości czy prawa człowieka i obywatela - powiedział Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Według niego bardzo wiele zależy od wzorców konsumpcji: - Spożywając zbyt wiele cukru, także można się zatruć.

- Dlatego tak ważna jest edukacja. Szczególnie, jeśli trzeba się zmierzyć z takimi problemami, jak picie nieletnich, picie w pracy, w ciąży czy siadanie po alkoholu za kierownicą. A w tym wypadku specjaliści od produktów trudnych „nie chowają głowy w piasek - dowodził dalej Kwiatkowski.

- My wiemy, co to alkohol. My go produkujemy i dystrybuujemy. Jeśli nie my, to kto? - zapytał retorycznie Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka - Polish Vodka Association i wiceprezes Wyborowej i podkreślił, że „wszystko zależy od ilości". Dodał, że alkohol spożywa się kilkoma zmysłami, ale przede wszystkim rozumem, dlatego producenci ustalają, w oparciu o badania, bezpieczne limity i częstotliwość, które potem komunikują. Na dowód wymienił programy (m.in. "Pływam bez promili"), które jego firma realizuje od lat.

- Niekiedy wskazuje się palcem na producentów alkoholu, ponieważ są łatwym do zidentyfikowania celem, i wprowadza zakazy czy podnosi podatki, tymczasem problemy związane np. z dostępem młodzieży do alkoholu wymagają wspólnych wysiłków wielu instytucji: rodziny, szkoły, Kościoła, władz, handlu, producentów. Co nie znaczy, że my nie dostrzegamy naszej roli w promowaniu wzorców odpowiedzialnej konsumpcji i rozwiązywaniu problemów - zawtórował mu dyrektor z Kompanii Piwowarskiej. Jego zdaniem reklama ma znikomy wpływ na umacnianie picia alkoholu przez młodzież; o wiele ważniejszymi czynnikami jest model życia rodziny i nacisk grupy rówieśniczej.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nono 13-11-2012, 14:45:
sprzedaz alkoholu :piwa i wódki maleje to trzeba edukowac aby młodzież nie spożywała tylko delektowała się

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 924) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 270)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH