REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci alkoholu chcą edukować

  • Autor: PRoto.pl
  • Data: 02-11-2012, 08:29
Producenci alkoholu chcą edukować
Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka - Polish Vodka Association

Producentom alkoholu zależy na prowadzeniu kampanii edukacyjnych. Agencje rządowe rzucają im kolejne kłody pod nogi, zamiast wspierać – to główne wnioski z XV edycji Dialog PR, panelu eksperckiego organizowanego przez portal PRoto.pl.

REKLAMA

- Mamy 10 priorytetów zrównoważonego rozwoju, w tym m.in. zużycie wody, energii, gospodarka odpadami, wpływ na łańcuch wartości czy prawa człowieka i obywatela - powiedział Paweł Kwiatkowski, dyrektor ds. korporacyjnych Kompanii Piwowarskiej. Według niego bardzo wiele zależy od wzorców konsumpcji: - Spożywając zbyt wiele cukru, także można się zatruć.

- Dlatego tak ważna jest edukacja. Szczególnie, jeśli trzeba się zmierzyć z takimi problemami, jak picie nieletnich, picie w pracy, w ciąży czy siadanie po alkoholu za kierownicą. A w tym wypadku specjaliści od produktów trudnych „nie chowają głowy w piasek - dowodził dalej Kwiatkowski.

- My wiemy, co to alkohol. My go produkujemy i dystrybuujemy. Jeśli nie my, to kto? - zapytał retorycznie Andrzej Szumowski, prezes Stowarzyszenia Polska Wódka - Polish Vodka Association i wiceprezes Wyborowej i podkreślił, że „wszystko zależy od ilości". Dodał, że alkohol spożywa się kilkoma zmysłami, ale przede wszystkim rozumem, dlatego producenci ustalają, w oparciu o badania, bezpieczne limity i częstotliwość, które potem komunikują. Na dowód wymienił programy (m.in. "Pływam bez promili"), które jego firma realizuje od lat.

- Niekiedy wskazuje się palcem na producentów alkoholu, ponieważ są łatwym do zidentyfikowania celem, i wprowadza zakazy czy podnosi podatki, tymczasem problemy związane np. z dostępem młodzieży do alkoholu wymagają wspólnych wysiłków wielu instytucji: rodziny, szkoły, Kościoła, władz, handlu, producentów. Co nie znaczy, że my nie dostrzegamy naszej roli w promowaniu wzorców odpowiedzialnej konsumpcji i rozwiązywaniu problemów - zawtórował mu dyrektor z Kompanii Piwowarskiej. Jego zdaniem reklama ma znikomy wpływ na umacnianie picia alkoholu przez młodzież; o wiele ważniejszymi czynnikami jest model życia rodziny i nacisk grupy rówieśniczej.

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • nono 13-11-2012, 14:45:
sprzedaz alkoholu :piwa i wódki maleje to trzeba edukowac aby młodzież nie spożywała tylko delektowała się

Zobacz wszystkie komentarze (1)

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 533) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH