Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci energetyków będa do siebie "strzelać"! Największe firmy wprowadzają na polski rynek tzw. energy shoty

  • Autor: Weronika Pietrykowska, portalspozywczy.pl
  • Data: 07-01-2010, 13:43
Producenci energetyków będa do siebie

Producenci wyrobów energetyzujących odważyli się wejść na polski rynek z produktem dobrze już znanym na Zachodzie. Coca Cola wypuściła właśnie Burn Shot, 18 stycznia do sklepów w całym kraju trafią także małe buteleczki Red Bull Energy Shot - dowiedział się portalspozywczy.pl. To m.in. odpowiedź na rosnące oczekiwania polskich konsumentów - coraz dojrzalszych i bardziej wymagających.

Tak zwane energy shot to skoncentrowana wersja napojów energetyzujących podana w mniejszych np. 60 ml opakowaniach. Dotychczas najwięcej sprzedawano ich w USA - według Zenith International w 2008 r. sprzedaż energy shotów w Stanach sięgnęła 75 proc. światowego rynku. W Europie koncerny realizują jedynie niecałe 10 proc. sprzedaży, a liderami dotychczas były Niemcy i Wielka Brytania. Kategoria ta jednak bardzo szybko rośnie - tylko w 2008 r. sprzedaż na świecie urosła o 130 proc. Do 2010 r. ma powiększyć się o kolejne 170 proc. Dlatego nie dziwi wprowadzanie skoncentrowanej wersji energetyków przez kolejnych producentów.

Jak wynika z danych, do których dotarł portalspozywczy.pl, rynek napojów energetyzujących w Polsce w ostatnim roku nie rozwijał się tak dynamicznie jak w latach poprzednich. Międzynarodowe marki nie wykazywały już tak dużych wzrostów, a część ekspertów wskazywała nawet na malejącą sprzedaż zagranicznych liderów.

Nie dziwi więc, że koncerny chcą mocniej zawalczyć o polskiego konsumenta. W Polsce liderem jest polska marka Tiger, jednak tuż za nią plasuje się największy światowy potentat, czyli Red Bull, trzecią pozycję zajmuje Coca-Cola z marką Burn.

Krajowy rynek energetyków w połowie 2009 r. wyceniany był na 665 mln zł. Jest więc o co walczyć. Dotychczas jednak producenci urozmaicali ofertę wprowadzając nowe smaki i zróżnicowane opakowania swoich wyrobów. Pojawiały się także innowacyjne formy - m.in. marki Tiger i Red Bull proponowały tabletki energetyzujące Tiger Energy czy Red Puls Energy Drink.

Nowa formuła energetyków, napojów niegazowanych, o malej objętości jednak zawierających zbliżoną porcję składników pobudzających do klasycznych napojów energetyzujących, będzie na pewno wyzwaniem dla polskich producentów. Szczególnie, że energy shoty, skierowane do dobrze określonej grupy konsumentów (osoby w wieku 18-35 lat) mogą odnieść na polskim rynku duży sukces.

Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE: (4)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Arek 24-02-2010, 22:02:
Nie wiem czy darmowa ale przynajmniej mniej chemii jest w niej ;-)
  • Kawosz 24-02-2010, 18:27:
Prawie darmowa?
  • cvxbc 24-02-2010, 18:11:
lepsza kawa i prawie darmowa

Zobacz wszystkie komentarze (4)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 263) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 269)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH