Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci lodów liczą w tym roku na wzrost sprzedaży

  • Autor: portalspozywczy.pl / PR
  • Data: 02-08-2010, 13:48
Producenci lodów liczą w tym roku na wzrost sprzedaży

Po niezwykle trudnym dla rynku lodów okresie opadów oraz niskich temperatur w kwietniu i maju, obserwujemy długo oczekiwane przez producentów lodów, dystrybutorów i detalistów ożywienie. - Liczymy na utrzymanie aktualnego trendu wzrostowego - mówi Mariusz Staszczuk, Ice Cream Sales Director w Nestlé Polska.

Nienajlepsza pogoda w kwietniu i maju, a także trwający kryzys gospodarczy obudziły wśród przedsiębiorców obawę, że sprzedaż może nie osiągnąć zakładanego poziomu. Fala upałów podważyła te prognozy, a coraz tłumniej kupujący lody dla ochłody Polacy napawają marketerów nadzieją.

- Największe wzrosty sprzedaży zanotowano w popularnych obszarach turystycznych. W czołówce plasują się nadmorskie miejscowości, takie jak Międzyzdroje, Krynica Morska, Świnoujście, Sopot, a dalej rejony górskie i Mazury. W tym roku za granicę wyjechało 15 procent mniej Polaków niż 2 lata temu. Wielu z nich wybrało odpoczynek w kraju. Stąd w nadmorskich miejscowościach odnotowujemy znacznie wyższą sprzedaż lodów w stosunku do zeszłego roku. - zauważa Mariusz Staszczuk.

Ilość spożywanych rocznie lodów w Polsce systematycznie rośnie, nawet gospodarczy kryzys nie zdołał zahamować tego trendu. Jednak nadal ich spożycie utrzymuje się na niższym niż w większości krajów Europy poziomie.

- Rocznie spożywamy ok. 4 litry lodów na osobę, podczas gdy u naszych zachodnich sąsiadów wynik ten jest dwukrotnie wyższy. Przyczyną takiej sytuacji są przede wszystkim nasze żywieniowe tradycje. Dla większości Polaków lody to nadal letni deser, a nie przekąska, którą można delektować się przez cały rok. O ile w latach PRL-u takie schematy miały sklepowe uzasadnienie, dziś nie ma ku nim przesłanek, bo mamy całoroczny dostęp do lodów. Producenci wierzą, że z czasem Polacy zmienią swoje wzory zachowań - mówi przedstawiciel Nestlé Polska.

W tym zakresie mamy do pokonania spory dystans. O ponad litr lodów więcej spożywają od nas Czesi, Niemcy zaś rocznie spożywają łącznie 8 litrów. Ciekawe, że przodującymi w tym zakresie nie są gorący Południowcy, a Skandynawowie, którzy spożywają nawet kilkanaście litrów na osobę rocznie. Niedoścignieni jak na razie pozostają Amerykanie z ponad 22 litrami na mieszkańca.

Przywiązanie do tradycji widać też w zakresie doboru lodowych smaków. Dane sprzedażowe wskazują na to, że Polacy najczęściej wybierają dobrze znane sobie smaki, jak: wanilia, śmietanka, czekolada i truskawki.

- Jednocześnie obserwujemy, że ten trend ulega stopniowo zmianie - mówi Mariusz Staszczuk. - Polskie podniebienia są coraz bardziej otwarte na nowe doznania. Konsumenci lubią być zaskakiwani i co roku z ochotą sięgają po oferowane im nowości smakowe. - dodaje.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE: (1)

Wypowiedz się! Twoja opinia jest ważna!

  • Więc choć Pomaluj mój Swiat na żółto i na NIEBIESKO :) 14-07-2012, 19:50:
Panie Staszczuk weź Pan tych swoich leserów do roboty pogoń z tak niezłej firmy jaką Była Nestle Ice Cream jeszcze trochę i pozostaną wspomnienia kiedyś to wszędzie było NIEBIESKO a teraz ZIELONI biją was na łeb na szyje ....A szkoda .... pozdrowienia dla Pomorza

Zobacz wszystkie komentarze (1)

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (19 520) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 271)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH