REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci napojów powalczą o konsumentów

  • Autor: Polska
  • Data: 24-06-2008, 09:31
Producenci napojów powalczą o konsumentów

W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy na napoje gazowane wydaliśmy ponad 2,7 mld zł. Ich sprzedaż wzrosła o przeszło 12 proc. Producenci próbują wykorzystać tę koniunkturę - informuje dziennik Polska.

REKLAMA

Dr Pepper, jeden z najpopularniejszych napojów w USA, dobrze znany Polakom pracującym za granicą, jest już w Polsce. Napój można kupić w każdym z 50 hipermarketów sieci Real. Dr Peppera nie ma ani na wielkich tablicach reklamowych, ani w gazetce promocyjnej Reala, a mimo to sprzedaje się znakomicie. Wystarczyły wspomnienia z zagranicznych zakupów i atrakcyjna cena, 1,89 zł za puszkę.

Dr Pepper sprowadzany był do Polski z Czech przez Pepsi General Bottlers należącą do Pepsi Americas, jednego z dwóch dystrybutorów napojów Pepsi dzielących między siebie światowy rynek. Teraz jest już produkowany w Polsce, w zakładzie Pepsi w Michrowie.

Główny konkurent Pepsi Coca-Cola postawił tego lata na dietetyczną wersję coli dla mężczyzn - Coke Zero. Coca-Cola, inaczej niż Pepsi, wytoczyła najcięższe działa marketingowe. Ruszyła wielka machina reklamowa i promocyjna, wspierająca sprzedaż Coke Zero. Rozdano za darmo 2 mln puszek Coke Zero, zachęcając klientów do spróbowania nowości. W większości sieci handlowych, a także w osiedlowych niezależnych sklepach prowadzona jest nadal jedna z największych akcji degustacyjnych tego lata. Hostessy namawiają kobiety i mężczyzn do próbowania i porównywania smaków Coke Zero i Coca-Coli Light, dietetycznej wersji tego napoju dla kobiet.

Polscy producenci też wiedzą, że konsumentów napojów gazowanych trzeba nieustannie karmić nowościami. Dwie największe firmy, giełdowa Kofola Hoop i Zbyszko z Białobrzegów koło Radomia, mają inne pomysły na dorównanie liderom. Zbyszko stawia na nowoczesną produkcję bez konserwantów.

- Klienci domagają się coraz zdrowszej żywności, a Zbyszko nie stosuje konserwantów dzięki aseptycznym liniom produkcyjnym - mówi Jakub Twaróg, właściciel i prezes agencji reklamowej GTO, która robi kampanie reklamowe dla Zbyszka.

Aby odnieść sukces, nie wystarczy mieć dobry, nowoczesny produkt, trzeba jeszcze poinformować o tym konsumentów. Twaróg przygotował więc kampanię reklamową Polo-Coli z firmy Zbyszko, owocowych napojów gazowanych, takich jak "3 cytryny", "3 grejpfruty" czy "3 pomarańcze" i smakowych wód Veroni Mineral, polecanych przez znaną aktorkę Annę Przybylską.

SPÓŁKI SEKTORA SPOŻYWCZEGO NA GPW

KFLKofola SA

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (23 587) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH