Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków

  • Autor: Adam Bogacz dla portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2009, 12:47
Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków
fot. www.colawp.com

Choć to paradoks, cukrzyca i otyłość tworzy silny fundament dla producentów napojów bezcukrowych. Diabetycy to grupa, która stale się powiększa, oczekując jednocześnie wyrobów spełniających jej potrzeby. Dotychczas polscy producenci nie wychodzili przed szereg - oferta napojów dla diabetyków jest bardzo uboga. Zważając jednak na coraz liczniejszą grupę osób cierpiących na nadwagę czy cukrzycę, będą musieli stawić czoła wyzwaniu i nie tyle konkurować z m.in. Cola Zero, co utworzyć całkiem nowy trend.

Raport przygotowany przez University of Chicago wykazał, że w ciągu najbliższych 25 lat ilość diabetyków w USA niemal podwoi się - z 23,7 mln w 2009 r. do 44,1 mln w 2034. W tym samy okresie wydatki na leczenie diabetyków wzrosną prawie trzykrotnie z 113 mld USD do 336 mld USD. Tymczasem w Polsce szybko gonimy kraje wysoko uprzemysłowione. Według prof. Mieczysława Jarosza nadwaga występuje w przypadku 41 proc. mężczyzn, 30 proc. kobiet i 8 proc. dzieci, otyłość dotyka 16 proc. mężczyzn, 20 proc. kobiet i 5 proc. dzieci. Zjawisko nadwagi i otyłości w Polsce stale rośnie, a szczególnie niepokojące jest w przypadku dzieci i młodzieży. Leczenie otyłości i jej powikłań pochłania w Polsce 21 proc. budżetu przeznaczonego na ochronę zdrowia, tj. ponad 11 mld zł. Również skala zachorowań na cukrzycę w ostatnich latach jest coraz bardziej niepokojąca. Zapadalność wzrosła z 6,3 przypadków na 100 000 osób na rok w latach siedemdziesiątych do poziomu 9,3 na początku obecnego wieku.

Dla producentów napojów to wyzwanie, by rozwijać się w nowym dla siebie kierunku. Pierwsze napoje bezcukrowe w USA (No Kal w Nowym Jorku) powstały na początku lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku z myślą o diabetykach. Co niektórych zaskoczy, nie była to innowacja Coca-Coli czy Pepsi-Coli. Właśnie napoje ligth tych firm w Polsce kierowane są obecnie zwłaszcza do młodych kobiet i mężczyzn. Warto zwrócić uwagę, że oba koncerny jak ognia unikają kojarzenia tych napojów z kontekstem medycznym, mimo że pierwsza bezcukrowa cola Coca-Coli nazywała się TAB - co dawało wyraźne skojarzenie z tabletką.

A może któryś z polskich producentów napojów pokusi się o dobry napój adresowany dla diabetyków i otyłych? To paradoks, ale w tym przypadku byłaby to istotna innowacja napojowa, podobnie jak TAB w 1963 r. w USA!

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (24 330) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 266)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH