REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków

  • Autor: Adam Bogacz dla portalspozywczy.pl
  • Data: 03-12-2009, 12:47
Producenci napojów powinni śledzić dane dotyczące zdrowia Polaków
fot. www.colawp.com

Choć to paradoks, cukrzyca i otyłość tworzy silny fundament dla producentów napojów bezcukrowych. Diabetycy to grupa, która stale się powiększa, oczekując jednocześnie wyrobów spełniających jej potrzeby. Dotychczas polscy producenci nie wychodzili przed szereg - oferta napojów dla diabetyków jest bardzo uboga. Zważając jednak na coraz liczniejszą grupę osób cierpiących na nadwagę czy cukrzycę, będą musieli stawić czoła wyzwaniu i nie tyle konkurować z m.in. Cola Zero, co utworzyć całkiem nowy trend.

REKLAMA

Raport przygotowany przez University of Chicago wykazał, że w ciągu najbliższych 25 lat ilość diabetyków w USA niemal podwoi się - z 23,7 mln w 2009 r. do 44,1 mln w 2034. W tym samy okresie wydatki na leczenie diabetyków wzrosną prawie trzykrotnie z 113 mld USD do 336 mld USD. Tymczasem w Polsce szybko gonimy kraje wysoko uprzemysłowione. Według prof. Mieczysława Jarosza nadwaga występuje w przypadku 41 proc. mężczyzn, 30 proc. kobiet i 8 proc. dzieci, otyłość dotyka 16 proc. mężczyzn, 20 proc. kobiet i 5 proc. dzieci. Zjawisko nadwagi i otyłości w Polsce stale rośnie, a szczególnie niepokojące jest w przypadku dzieci i młodzieży. Leczenie otyłości i jej powikłań pochłania w Polsce 21 proc. budżetu przeznaczonego na ochronę zdrowia, tj. ponad 11 mld zł. Również skala zachorowań na cukrzycę w ostatnich latach jest coraz bardziej niepokojąca. Zapadalność wzrosła z 6,3 przypadków na 100 000 osób na rok w latach siedemdziesiątych do poziomu 9,3 na początku obecnego wieku.

Dla producentów napojów to wyzwanie, by rozwijać się w nowym dla siebie kierunku. Pierwsze napoje bezcukrowe w USA (No Kal w Nowym Jorku) powstały na początku lat pięćdziesiątych ubiegłego wieku z myślą o diabetykach. Co niektórych zaskoczy, nie była to innowacja Coca-Coli czy Pepsi-Coli. Właśnie napoje ligth tych firm w Polsce kierowane są obecnie zwłaszcza do młodych kobiet i mężczyzn. Warto zwrócić uwagę, że oba koncerny jak ognia unikają kojarzenia tych napojów z kontekstem medycznym, mimo że pierwsza bezcukrowa cola Coca-Coli nazywała się TAB - co dawało wyraźne skojarzenie z tabletką.

A może któryś z polskich producentów napojów pokusi się o dobry napój adresowany dla diabetyków i otyłych? To paradoks, ale w tym przypadku byłaby to istotna innowacja napojowa, podobnie jak TAB w 1963 r. w USA!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (28 274) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 664)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH