REKLAMA

Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

REKLAMA

Producenci słodyczy mogą i omijają podwyżki cen cukru

  • Autor: PM, portalspozywczy.pl
  • Data: 22-04-2011, 12:08
Producenci słodyczy mogą i omijają podwyżki cen cukru
Marcin Sipa, współwłaściciel Zakładu Produkcji Cukierniczej Brześć

Producenci słodyczy podwyżki cen surowców wzięli na siebie i nie podnieśli cen produktów do takich, jakie aktualnie być powinny. Stosunkowo małe podwyżki nie rekompensujące obecnych cen surowców (w tym cukru), zmniejszają drastycznie zyski producentów, którzy czekają na poprawę koniunktury - mówi serwisowi portalspozywczy.pl, Marcin Sipa, współwłaściciel Zakładu Produkcji Cukierniczej Brześć.

REKLAMA

Jak dodaje nasz rozmówca, producenci słodyczy mogą i omijają podwyżki cen cukru, tym bardziej, że są one widoczne w takim stopniu tylko w naszym kraju. - Koszt transportu drogą lądową z dowolnego kraju Europy wynosi około 20 groszy do kilograma cukru i już dzisiaj można kupić cukier importowany za około 1 zł kg taniej niż polski - mówi.

Jego zdaniem kontraktowanie dostaw cukru to jedyna możliwość na regulację cen surowców i produkcję słodyczy i wyrobów cukierniczych w stałych cenach.

Współwłaściciel ZPC Brześć dodaje, że ogólnoświatowe tendencje podwyżek surowców są widoczne wszędzie i spowodowane problemami pogodowymi u dwóch bardzo dużych eksporterów cukru Brazylii (powodzie) i Australii (najpierw powodzie, a później pożary), ale są to podwyżki kilku procentowe.

- W naszym kraju podwyżki cen cukru (sięgające ponad 100 proc.) są spowodowane spekulacjami na rynku surowcowym oraz mniejszą produkcją niż potrzebuje tego rynek. Odpowiedzialność za ceny cukru ponosi polityka UE, która ograniczyła produkcję cukru likwidując w Polsce dobre cukrownie i narzucając nam praktyki monopolistyczne ograniczające ilości produkcyjne cukru - tłumaczy Marcin Sipa.

Zdaniem Marcina Sipy, zastąpienie cukru w produkcji cukierniczej nie jest dobrym rozwiązaniem. - Cukier jest produktem naturalnym, posiada masę, swój specyficzny smak, przedłuża trwałość wyrobów, poprawia strukturę i wygląd ciasta. Słodziki dają uczucie słodkości, ale nie wypełniają masy wyrobów cukierniczych i nikt nie potrafi udowodnić pożytku z ich stosowania - komentuje.

Jak dodaje, produkt typu "light" udaje oryginalny produkt, to bardzo dobry produkt reklamowy, dobrze brzmi, dobrze sprzedaje się, ale gorzej smakuje. - Nie znam niezależnych naukowych badań potwierdzających, żeby wyroby typu "light" wpływały na zdrowie czy smukłą sylwetkę - podsumowuje Marcin Sipa.

Zakład Produkcji Cukierniczej Brześć jest producentem słomki i groszków ptysiowych. Istnieje od 1984 roku jako firma rodzinna.

Przeczytaj także:

ZPC Brześć: Podwyższyliśmy ceny słodyczy o 5 proc., ale nie zrekompensowały one podwyżek cen surowców

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

REKLAMA

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


REKLAMA
Oferty pracy (21 495) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 331)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 663)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH