Portalspozywczy.pl - portal branży spożywczej i handlu

Producenci słodyczy oczekują rządowej pomocy

  • Autor: Puls Biznesu
  • Data: 14-04-2009, 07:59
Producenci słodyczy oczekują rządowej pomocy

Z rynków zachodnich płyną sygnały o spadku sprzedaży i ograniczaniu produkcji przez firmy cukiernicze, w rezultacie spowolnienia gospodarczego. Budzi to obawy także polskich producentów słodyczy, którzy w obronie swojej pozycji i w nadziei na dalszy wzrost postanowili głośno upomnieć się o pomoc rządu w zniesieniu lub złagodzeniu istotnych barier rozwoju ich branży. Niektóre firmy grożą nawet przeniesieniem produkcji za granicę - czytamy w Pulsie Biznesu.

Według Pulsu Biznesu polscy producenci nie są traktowani w naszym kraju tak samo jak ich zagraniczni konkurenci. "Dziś niestety tak nie jest, m.in. z powodu dużo wyższego niż w krajach ościennych podatku VAT na wyroby cukiernicze, który w Polsce wynosi aż 22 proc., podczas gdy np. w Niemczech czy Czechach tylko 7 proc. Poza tym, uchwalona niedawno nowelizacja ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych nakłada na krajowych producentów rygorystyczne kontrole i wysokie kary za niespełnianie norm jakościowych, podczas gdy towary z importu podlegają u nas bardzo ograniczonej kontroli. W takich warunkach trudno nam konkurować z producentami zagranicznymi. Polski rząd powinien coś z tym zrobić - mówi Jan Kolański, prezes Jutrzenka Holding." - czytamy w Pulsie Biznesu.

- Wysoki VAT hamuje naturalny rozwój rynku słodyczy w Polsce. A jego potencjał jest jeszcze spory - mówi "PB" Marek Moczulski, były prezes firmy Mieszko.

Gazeta informuje, że do czasu zamknięcia tego wydania nie otrzymała stanowiska Ministerstwa Finansów w sprawie VAT na słodycze. "Wiadomo jednak, że rządzący wiedzą o problemie. Posłowie z sejmowej komisji Przyjazne Państwo przyznają, że dotarły do nich postulaty branży cukierniczej, jednak trudno jej pomóc, bo w traktacie akcesyjnym nie zastrzegliśmy sobie możliwości wprowadzenia obniżonej stawki VAT na słodycze. Branża uważa inaczej." - podaje "PB".

Innym problemem, według przedstawicieli rodzimych firm jest niekontrolowany import słodyczy do Polski. - Słodycze importowane nie są niestety równie mocno kontrolowane pod względem jakości jak polskie. W rezultacie na półkach sklepowych dużo jest tańszych, lecz gorszej jakości wyrobów czekoladopodobnych z importu. Niektóre z nich nie mają nawet na opakowaniu nazwy producenta - oburza się na łamach Pulsu Biznesu Ferdynand Terlecki, prezes firmy Union Chocolate.

Podobał się artykuł? Podziel się!

WIĘCEJ INFORMACJI

KOMENTARZE

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ PORTALSPOZYWCZY.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu portalspozywczy.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Portal Spożywczy: polub nas na Facebooku


Portal Spożywczy: dołącz do nas na Google+


Obserwuj Portal Spożywczy na Twitterze


Oferty pracy (15 294) + DODAJ OFERTĘ



Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • hrk.pl
  • monsterpolska.pl
  • jobs4sales.pl
  • przedstawiciele.pl
  • jobexplorer.pl
  • jobexpress.pl
  • infopraca.pl
  • praca.pl
  • praca.pl
Oferty przetargów (2 782 262)


Polecane oferty


Oferty nieruchomości


Polecane oferty


Nasi partnerzy

  • www.industrial.pl
  • www.nportal.pl
  • tabelaofert.pl
Oferty komunikatów (397 662)


Polecane oferty

Nasz partner

  • www.komunikaty.pl
Obiekty konferencyjne

» Wyszukiwanie zaawansowane

POLECAMY W SERWISACH

Drodzy Użytkownicy!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.